fbpx

OFICIAL Școlile pilot pot implementa 10 tipuri de intervenții educaționale

Photo 123504858 © Pattanaphong Khuankaew | Dreamstime.com

Școlile pilot pot să implementeze 10 tipuri de intervenții educaționale, inclusiv în domeniul curricular, cel financiar, de management sau de organizare a programului școlar.

Ordinul de ministru care menționează cele 10 tipuri de intervenții a apărut, astăzi, în Monitorul Oficial.

Ce prevede actul normativ:

Art. 5. — (1) Pot fi pilotate intervenții educaționale inovative, care pun în valoare viziuni și practici profesionale experimentate și împărtășite, cu impact asupra unității de învățământ, precum:
a) elemente noi de management al unității de învățământ, inclusiv finanțare alternativă;

b) elemente inovative la nivel de curriculum, arii curriculare, programe școlare, precum și noi modele/tipuri de teste/subiecte/itemi din structura examenelor/evaluărilor naționale, modalități de organizare/predare-învățare a unor discipline de studiu din trunchiul comun, o nouă disciplină de studiu care propune abordări transversale, alte documente curriculare care necesită calibrare;

c) metode și standarde de evaluare a performanțelor elevilor ori metode de evaluare a progresului în dezvoltarea preșcolarilor, precum și intervenții inovative bazate pe date de cercetare psihosocială, pentru integrarea optimă în comunitate, pe piața muncii și în societate, în general;

d) metode de autoevaluare instituțională și asigurare a calității;

e) metode de dezvoltare a carierei didactice prin noi modele de carieră și mentorat didactic;

f) modalități/intervenții inovative de incluziune în învățământul de masă și de sprijin educațional pentru preșcolarii/elevii cu cerințe educaționale speciale, inclusiv prin folosirea camerelor-resursă pentru sprijin educațional și psihopedagogic;

g) variante de organizare a programului școlar de predare-învățare;

h) strategii didactice, resurse educaționale, inclusiv din domeniul învățării de tip blended learning/online, precum și intervenții inovative privind prevenirea violenței, a consumului de droguri și a infracționalității în mediul școlar;

i) modele de colaborare inovative între unități de învățământ ori între unități de învățământ și instituții de învățământ superior, organizații neguvernamentale ori agenți economici, pentru asigurarea contextelor variate de practică pedagogică, a serviciilor de consiliere și orientare în carieră pentru elevi, a terapiei logopedice și psihologice, precum și a altor terapii pentru elevi și cadre didactice;

j) abordări inovative și tendințe de dezvoltare a științelor educației.

 

Ordinul ce ministru poate fi accesat, integral, aici: Monitorul Oficial Partea I nr. 524

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.