fbpx

O Voce pentru Educaţie cere reanalizarea articolelor privind examenele în Colegiile Naționale și clasele de excelență

O voce pentru Educație amendamente

Alianța O Voce pentru Educație cere, oficial, ca articolele din proiectul  noii Legi a educației referitoare la examenele în Colegiile Naționale și clasele de excelență înființate în aceste unități de învățământ să fie reanalizate. Solicitarea face parte dintr-un set de 280 de amendamente la proiect, anunțate, azi, de organizație și transmise Ministerului Educației.

Argumentele aduse de O Voce pentru Educație pentru reanalizarea articolului referitor la examenele proprii în Colegiile Naționale:

Cât timp legea nu stabilește criteriile colegiilor naționale, posibilitatea ca acestea să organizez admitere este arbitrară. De asemenea, precizăm că una dintre cele mai mari probleme evidențiate în nenumaratele rapoarte OECD din ultimii 20 de ani, de cand participă Romania la testele PISA, este „the achievement gap” între primii 25% și ultimii 25% dintre elevi, precum și procentul mare de insucces explicat de statutul socio-economic (top performerii sunt din medii avantajate; low achieverii sunt din medii dezavantajate). Soluția țărilor care s-au confruntat cu problema unui achievement gap uriaș (ex. Germania) asemănator cu al Romaniei a fost creșterea nivelului tuturor școlilor prin finanțări corespunzătoare și crearea unor rute alternative care să ii ajute pe low achievers să promoveze învățământul obligatoriu și să susțină, în final, examenul de bacalaureat. Cu alte cuvinte, în țările din Europa nu se introduc măsuri care să riște segregarea și creșterea decalajelor, ci dimpotriva. În ce priveste cazul României, o admitere selectiva pentru top 20% din elevii unei generații și concentrarea resurselor sistemului acolo (manageri școlari buni, profesori buni etc.) nu face decât să crească the achievement gap, fapt care are nu doar consecinte sociale, ci și consecințe economice grave.

Un alt amendament transmis de organizație prevede că în fiecare judeţ şi în municipiul Bucureşti, liceele pot funcționa ca unități pilot de excelență, coordonate din perspectiva promovării excelenței în educație de Centrul Național pentru Excelenţă, denumit în continuare C.N.E., prin DJIP/DMBIP. 

Toate cele 280 de amendamente depuse de O Voce pentru Educație, aici:

OV_Amendamente LIP 01.08.2022

 

O Voce pentru Educație este o alianță constituită cu scopul de a contribui la reformarea sistemului de învățământ din România, în contextul unui nou proiect de lege a educației (2022).
Alianța este formată prin asocierea dintre organizații neguvernamentale și mediul de afaceri, ambele părți fiind implicate deja în proiecte de modernizare a sistemului educațional, prin care au produs rezultate. Au colaborat la redactarea Manifestului Alianței și la transpunerea acestuia în Amendamentele transmise: organizații non-profit, camere de comerț și grupuri de antreprenori, parteneri strategici: Coaliția pentru Dezvoltarea României (reprezentând, prin companiile membre, 50% din PIB-ul României) și Coaliția pentru Educație, precum și UNICEF România, ca partener științific și de documentare.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.