
OCDE recomandă ca notele din clasele a șaptea și a opta să intre în componența mediei de la Evaluarea Națională.
”Deciziile privind plasarea elevilor în programele de învățământ secundar superior trebuie să ia în considerare dovezi mai ample ale aptitudinilor și intereselor, mai degrabă decât un singur examen. România ar putea revizui componența notei finale și să includă notele din evaluările școlare din clasele a VII-a și a VIII-a, așa cum se recomandă în analiza anterioară a OCDE (Kitchen, 2017[25]). Trecerea de la notele numerice la niveluri de competență ar putea sprijini, de asemenea, o trecere către un sistem conceput pentru ca toți elevii să reușească. Nivelurile de competență ar semnala dacă elevii au îndeplinit obiectivele naționale de învățare în învățământul secundar superior. Planurile de dezvoltare a standardelor naționale de învățare și evaluare reprezintă un pas pozitiv în această direcție”, afirmă organizația, în raportul ”Educație și competențe în România”, lansat astăzi.
Prezent la evenimentul de lansare a documentului, Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, s-a declarat de acord cu concluziile raportului. ‘În ceea ce privește evaluarea în clasa a VIII-a, OCDE-ul spune lucrurile foarte clar. Și alte rapoarte au spus înainte. Și eu am spus în raportul pe care l-am prezentat văzând feedback-uri din diverse analize. În momentul acesta, evaluarea noastră din clasa a VIII-a nu servește scopul educațional într-un sistem în care învățământul este obligatoriu până în clasa a XII-a, în sensul că este prea restrictivă, se focalizează pe două discipline – Matematică și Limba română, când noi în gimnaziu încercăm să evaluăm mai multe componente. Și, de asemenea, că este punctuală și grevează traiectoria de viață și traiectoria educațională a unui copil și OCDE-ul încearcă să facă unele sugestii, spunând că poate ar fi bine să luăm în calcul și notele din clasele a VII-a și a VIII-a, să nu fie doar această evaluare punctuală’, a declarat David.
Foto: ID 166209968 © Piotr Swat | Dreamstime.com