fbpx

New York Times: Cum să gestionăm anxietatea generată de redeschiderea școlilor

Publicația americană New York Times publică sfaturile unui psihiatru specializat în sănătatea mintală a femeilor, care i-ar putea ajuta pe părinți să gestioneze mai eficient anxietatea generată de redeschiderea școlilor.

Iată recomandările expertului:

Acceptați incertitudinea

O parte a abordării spnătoase din punct de vedere emoțional, în timpul unei pandemii, este să accepți că te vei simți nesigur cu privire la deciziile care sunt în fața ta. Adevărul este că nici măcar pediatrul dumneavoastră nu poate oferi garanții sau promisiuni.
Rachel Pearson, M.D., Ph.D., profesor asistent de pediatrie la UT Health San Antonio, parte a Universității din Texas, a spus: „Îmi doresc atât de mult încât să pot oferi părinților certitudinea. Îmi doresc atât de mult încât să existe date solide din abundență, încât să pot spune că acesta este modul în care vom păstra copiii în siguranță și comunitatea noastră în siguranță. ”

Faceți o distincție între grijile productive și cele neproductive

Petrecerea timpului luând în considerare modul în care veți naviga în logistica învățării combinate din toamnă este productivă dacă sunteți angajat în rezolvarea problemelor și luarea de decizii concrete. Frământările cu privire la măsurile de distanțare socială pe care le are fiecare familie din școala copilului dvs. este mai puțin productivă, deoarece nu aveți niciun control acolo. Mai ales în momentele de incertitudine, este seducător să crezi că, dacă îți faci griji pentru ceva suficient de mult, poți afecta rezultatul, dar aceasta este o eroare.

Nu mai luptați cu sentimentele voastre

Mulți dintre pacienții mei vin la mine și mă întreabă cum pot scăpa de acea senzație neplăcută că nu fac alegerea potrivită pentru copiii lor. Îmi pare rău că sunt purtătorul de vești proaste, dar nu așa funcționează sentimentele. Nu le puteți dezactiva.
A fi părinte în timpul unei pandemii înseamnă a fi îngrijorat și inconfortabil. Dar veștile bune sunt că nu grija în sine este problema, ci ceea ce faci cu ea.

Cultivați compasiunea
În loc să petreci timp într-o urmărire a sentimentului de siguranță și punându-ți la îndoială deciziile, lucrează la a avea grijă față de tine; hrănește un sentiment de bunăvoință față de tine însuți pentru a face față acestei decizii dure. Monitorizarea discuției cu tine însuți este o componentă cheie a compasiunii față de sine. Te agăți de un standard imposibil încercând să prezici viitorul? Te învinovățești pentru o situație care este complet în afara controlului tău? Renunță la autojudecată și încearcă să dezvolți anumite discuții pozitive cu tine însuți, cum ar fi: „Fac cea mai bună alegere pentru familia mea cu informațiile pe care le am” sau „Această decizie funcționează pentru noi și nivelul nostru de toleranță la risc”.

Fiți atenți la durere
Pentru unii părinți, durerea și vinovăția lor pe tema unui an școlar pierdut s-a transformat în cercetări obsesive sau în prezicerea unor catastrofe. Recent, unul dintre pacienții mei a izbucnit în plâns pentru că nu va putea vedea clasa de grădiniță a fiului ei și că nu i s-a permis să-i decoreze spațiul de lucru. Ne-am dat seama că durerea ei se masca sub formă de anxietate și, odată ce s-a lăsat să simtă acea tristețe, a simțit o ușurare.

New York Times