Natalie Ester: ”Curriculum Vitae se adresează exclusiv publicului care își închide telefonul mobil când intră în teatru”

Natalie Ester este actriță, regizoare și autoarea piesei de teatru ”Curriculum Vitae”. Piesa este prezentată ca un ”One Woman Show”, în care o actriță renunță la orice convenție teatrală și sparge, în fața spectatorilor, toate măștile pe care le are asupra ei, demonstrând că, nicăieri în lume, nu există o singură versiune a realității.

Când nu mai are nimic de adăugat, femeia părăsește sala, ținându-l de mână, imaginar, pe Mircea Cărtărescu și șoptind încrezătoare ”oricum, seara asta se mai repetă”.

În interviul acordat Educație Privată, Natalie Ester explică felul în care a ajuns să se proiecteze pe sine însăși într-o piesă de teatru și care au fost elementele din care s-a născut Curriculum Vitae.

Piesa poate fi văzută pe 23 noiembrie, la Teatrul InDArt. Detalii aici https://www.educatieprivata.ro/extracurricular/curriculum-vitae/ 

Cum ai ajuns să scrii o piesă despre tine însăți și  de ce ai simțit nevoia să îl incluzi pe Mircea Cărtărescu?

Îmi ceri să mă plimb pe culoarul amintirilor și să mă întorc la cea care eram acum douăzeci de ani. Acolo e răspunsul.
Pe vremea aia, cam tot ce visam, noaptea, se întâmpla, ziua. Și visam frumos.
S-ar cuveni acum să spun o minciună care să dea bine în pagină, dar prefer să fiu sinceră și să recunosc, fără să clipesc, că am vrut premiul pentru cea mai bună actriță. Am știut întotdeauna că nu există ”cea mai bună actriță”, ci doar o etichetă pe care unii o primesc și alții nu. O iluzie absolută, dar n-ai idee cât de hrănitoare sunt iluziile, câteodată. Așa că, am participat la ”Gala Hop Uniter” destinată tinerilor actori și am devenit laureata ei pentru că am gândit. Piesa nu e despre mine, aici trebuie să te corectez. Este despre ”o actriță” articulată, nehotărât. Nu are nume, nu are vârstă, nu are certitudini. Întâmplător, purtăm același număr la pantofi. Dar avem CV-uri diferite. Cât despre includerea lui Mircea Cărtărescu… fără el, această poveste nu s-ar fi născut, nu ar fi existat și nu ar fi trăit două decenii. El este partenerul meu imaginar. ”Nostalgia” lui mi-a fost mie muză.

Pentru cine este această piesă? Ai un profil de spectator în minte?
Spectacolul se adresează exclusiv publicului care își închide telefonul mobil când intră într-un teatru.

În afară de unghiul personal, există și teme generale pe care piesa le atinge?
Sunt zece ”unghiuri personale”, zece e numărul personajelor cu care mă întâlnesc. Nu degeaba am spus că de-ar fi să rezum totul la două cuvinte, ele ar fi ”quantum leap”.
Cât despre temele atinse, singurul subiect pe care îl evit, în acest spectacol, e politica. În rest, nu-mi scapă nimic.

Ce efecte a avut asupra ta procesul de introspecție din care s-a născut piesa?
Eu abia aștept să vezi spectacolul și să-mi povestești ce efect a avut asupra ta procesul de introspecție. Mie mi-au prins bine nopțile albe petrecute în pat cu Shakespeare, Tom Stoppard și nu în ultimul rând, Mircea Cărtărescu. Sper să nu-mi ceară nimeni un test de paternitate, nu vreau să știu care dintre ei e tatăl acestui produs scenic.

 La ce ești atentă atunci când studiezi un ”Curriculum Vitae” personal al celor din jurul tău?
La materialul din care-și confecționează oamenii măștile.

Pe Natalie Ester o puteți vedea Sămbătă, 23 noiembrie, la Teatrul InDArt, de la ora 20:00, în piesa Curriculum Vitae.