fbpx

Mamă de elev olimpic: Tehnologia ajută mult. Dar în domenii precum chimia nu e suficientă

Photo 113541031 © Viacheslav Iacobchuk | Dreamstime.com

Adnana Mutlu, mama unui elev olimpic la chimie, relatează experiența fiului său la Olimpiada Națională. În context, ea susține necesitatea ca elevii să aibă acces la laboratoare care să le permită să facă experimente.

 

Relatarea Adnanei Mutlu: 

Cel mic al meu, clasa a 7-a, a participat ieri la olimpiada nationala de chimie, in Buzau, la liceul meu, Colegiul Național B.P. Hasdeu, Buzău . A iesit pe o pozitie onorabila, intre locurile 20-30. Dar nu despre asta vreau sa „vorbesc”, ci despre chimie in general si despre aceasta olimpiada, in special.

 

Olimpiada are 2 probe, una teoretica si una practica. La a 7-a este o singura proba care le include pe amandoua. Li se dau niste substante, trebuie sa le recunoasca, sa le combine, sa scrie reactiile si ce o mai fi pe acolo. Fi-miu a vazut prima data o eprubeta acum mai putin de o luna. Atunci a intrat prima data intr-un laborator de chimie, la Facultatea de inginerie chimica si nanotehnologii. Am ajuns acolo cu mult noroc si prin bunavointa unei doamne extraordinare, prodecan aici. In rest, s-a uitat pe youtube. Cu toate astea a luat 20 de puncte din 30 la partea practica, ceea ce este super. Concluzia este ca tehnologia ajuta mult. Dar in domenii cum este chimia nu este suficienta. Copiii au nevoie de laboratoare in scoli, au nevoie sa puna ei mana, au nevoie sa faca practic. Cel mare, la colegiu de colegiu, in general, face ora in laborator dar nu a facut niciodata el vreun experiment. Suntem in Bucuresti/Ilfov, scoala de stat/privata.

 

Au fost, in schimb, copii din provincie, din Hunedoara, Botosani si alte judete, deloc semnificative, care s-au pregatit DOAR in laborator. In laborator care are chiar si laboranta!!! De ce acolo se poate sa mai existe raritati din astea si la noi, in buricul tarii, nu?

 

La cei din clasele 8-12 este si mai rau, au o proba practica separata. Stiu ca multi dintre cei de liceu au participat la cursuri la Facultatea de chimie din Universitate. Bravo lor ca fac chestia asta! Meritul va fi pe final doar al scolii de provenienta al elevului…

 

Multi gandesc ca olimpiadele nu sunt importante, si poate ca nu sunt, dar problema depaseste aceats granita. Vorbim de Pisa, Brio si mai stiu eu ce. Dar problema e la firul ierbii, e in fiecare scoala. In scoli s-au adunat prea multi copii si au ocupat laboratoarele ori nu au existat niciodata laboratoarele. Si nu vorbesc numai de chimie aici, poate fi fizica, geografie, fizica sau altceva.
Se apropie alegerile locale. As vrea sa vad mai multe discutii axate pe educatie, pe ceea ce isi propun sa faca primariile, pentru ca pot face multe. Astept si urmaresc cu atentie si ingrijorare ce va fi.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.