Un copil educat este un om câștigat, Alătură-te comunității www.educatieprivata.ro și vei afla primul sau prima despre ceea ce te interesează : concursuri, olimpiade, baterii de teste, meditații sau despre activitățile de timp liber pe care le recomandăm.
Prin completarea datelor pentru Educație Privată ești de acord cu Termenii de Utilizare si Nota de Confidențialitate.
Alătură-te comunității cadrelor didactice www.educatieprivata.ro si vei avea acces la exemple de bune practici, invitații la seminarii și conferințe despre educație și anunțuri de carieră din țară sau stăinătate.
Prin completarea datelor pentru Educație Privată ești de acord cu Termenii de Utilizare si Nota de Confidențialitate
Un părinte informat se va înțelege mult mai ușor cu propriul copil. Alătură-te comunității de părinți www.educatieprivata.ro și vei primi informații despre sistemul de învățământ privat, alternativele educaționale, ofertele școlilor private, consursuri și olimpiade, meditații sau programele de pregătire anunțate de unitățile școlare partenere.
Prin completarea datelor pentru Educație Privată ești de acord cu Termenii de Utilizare si Nota de Confidențialitate
Acasă > Ședință cu părinții > Luminița Barcari, despre declarația referitoare la meditații: ”A fost o exprimare nefericită”
Luminița Barcari, despre declarația referitoare la meditații: ”A fost o exprimare nefericită”
17 Iunie 2020, 23:46
Sursă foto: Obiectiv.net
de Oana Dimofte, fondator Educație Privată
În urma declarației sale referitoare la șansele copiilor care nu fac meditații să ia nota 5-6 la examenul de Evaluare Națională, Educație Privată a contactat-o pe Luminița Barcari, secretar de stat în Ministerul Educației.
Redăm dialogul cu secretarul de stat Luminița Barcari
Ce ați vrut să spuneți atunci când ați afirmat că un copil care nu face meditații poate să ia nota 5-6 la proba de matematică?
A fost o exprimare nefericită și mi-o asum. Am vrut să spun că subiectele au fost accesibile, chiar si pentru un elev care in această perioadă a lucrat online, fără interacțiune cu profesorul și s-a pregătit singur. Mai ales că există și elevi care nu au avut acces nici la școala online. Știm că nu toți colegii nostri, mai ales in mediul rural, au avut acces la device-uri. Un copil conștiincios, care ar fi repetat materia parcursă în cei patru ani, ar fi reusit sa treaca acest examen.
Totuși, de ce v-ați referit la meditații? De ce sunt ele un factor în succesul la examen?
Știm foarte bine că fiecare păriunte își dorește, nu neapărat pentru că nu ar fi multumut la școală, dar are senzația că, printr-o muncă suplimentară cu un cadru didactic, insistând pe anumite teme, si șansele lui de reusită cresc.
Dar din ce ați afirmat reiese că partea cu meditațiile nu este o percepție, ci ele reprezintă un factor real în ecuația șanselor la examen.
Da, chiar a fost o exprimare greșită și, încă o dată, îmi asum acest lucru.
CONTEXT
Secretarul de stat pentru învățământul preuniversitar Luminița Barcari a comentat, la Digi 24, proba de matematică a examenului de Evaluare Națională.
”Subiectele au fost normale. (…) Un copil care învață la școală, nu neapărat cu meditații, ar fi putut să ia 5-6”, a spus Barcari.
Întrebată de moderator ce notă crede că ar fi obținut dacă ar fi participat la proba de limba română, secretarul de stat a comentat: ”Au trecut ceva ani de când nu am făcut gramatică, deci nu știu ce notă aș fi luat.”