fbpx

Little London International Academy anunță un parteneriat cu Marian Staș, pentru a deveni școală-pilot

Little London International Academy, unitate de învățământ privat, a anunțat startul unui parteneriat cu expertul în educație Marian Staș, pentru dezvoltarea unui proiect de școală-pilot.

Fost consilier al ministrului Educației, Marian Staș a fost promotorul schimbărilor legislative referitoare la pilotarea în Educație.

Anunțul făcut de Little London International Academy:

Încă din primii ei ani de existență, Școala Little London a avut conexiuni cu modele curriculare internaționale. Ne-am dorit acest lucru pentru că am simțit nevoia să dăm sens învățării, să scoatem actul predării din paradigma unor programe școlare rigide și a unei viziuni limitate asupra educației. Ne-am dorit mai mult spațiu pentru creativitate și inovație didactică în sala de clasă.
Evoluția evenimentelor din ultimele luni ne-a oferit perspectiva unui traseu inedit pe harta noastră curriculară. În marea de informări referitoare la norme sanitare și scenariile privind începerea școlii, s-au strecurat și niște măsuri care ar putea da startul unor schimbări fundamentale în școlile din România. Măsuri cate definesc, într-o manieră mai generoasă, autonomia și puterea noastră de decizie. Ele sunt cuprinse într-o Hotărâre aprobată de Guvern vizând funcționarea unităților de învățământ cu statut de unități–pilot, experimentale și de aplicație, începând cu anul școlar 2020-2021. Inițiatorul acestui proiect, Marian Staș, susține că obiectivele lui sunt aplicarea și evaluarea unor proiecte de cercetare educațională, noi modele curriculare și de carieră didactică.
Exact de ceea ce avem mai mare nevoie în școli.
E adevărat, e greu să mai găsești acum energie, timp, inspirație pentru schimbări curriculare. Pentru inovație, formare profesională, pentru un restart didactic care să aducă școala românească acolo unde îi este locul. În mileniul al treilea. Printre insomniile create de începutul anului școlar, normele sanitare, confuzia și nesiguranța care marchează acest septembrie, pare puțin probabil că mai avem timp să ne mai gândim și la altceva în afară de a supraviețui acestei perioade complicate.
Deși, poate că exact asta ar trebui să facem.
De ce nu ne gândim că situația în care ne aflăm poate fi o nesperată șansă de a obține și consolida autonomia în școli? Cum ar fi să vedem toată povestea asta drept o oportunitate uriașă de a muta puterea de decizie de la minister și inspectorate școlare în cancelarie și sala de clasă? De ce să nu avem curajul de a vedea planul-cadru, programele școlare și norma didactică și altfel decât ca pe niște subiecte tabu, create de niște instituții care nu mai văd copiii de cifre?
Cum ar fi să scoatem școala din bibliorafturi și să o ducem în sufletul copilului?
Noi, cei de la Little London ne încumetăm să facem acest pas. Si nu facem altceva decât să consacrăm o filosofie educațională pe care o aveam oricum încă de la începuturile existenței noastre instituționale. Și, pentru că vrem să facem pași siguri în acest sens, îl vom avea alături pe Marian Staș, un om care și-a dedicat timpul si energia ideii de reformă curriculară. L-am invitat să facă parte din echipa noastră, într-o postură din care ne va ghida, valida ideile pe care le avem sau corecta dacă va fi cazul. Dar, mult ca orice, să ne putem însuși din entuziasmul și crezul lui de nestrămutat într-o școală a viitorului pentru copii și despre copii.
Mizăm pe angajamentul pe care Ministerul Educației și l-a luat în direcția aceasta. Mizăm pe asumare și curajul de a provoca transformări profunde în sistemul nostru de învățământ. Ne bazăm pe o echipă de profesori care are determinarea de a da o nouă dimensiune actului educațional. Profesori capabili să privească spre nou cu optimism.
Pentru că, până urmă, asta înseamnă să faci educație.