fbpx

Ligia Deca observă o discrepanță de percepție între elevi și profesori, pe tema violenței în școli

Ligia Deca, ministrul Educației, observă că există o discrepanță de percepție între elevi și profesori, cu privire la actele de violență în școli. Deca a participat, astăzi, la evenimentul de lansare a Raportului Național privind Implementarea Statutului Elevului la nivel Național.

Conform documentului, întrebați dacă au fost martori la cazuri în care profesorul a agresat un elev, numai 12,5% dintre respondenții din categoria cadrelor didactice au declarat că da. Pe de altă parte, 40,5% dintre elevi au întâlnit cazuri în care profesorii se purtau neadecvat cu elevii, practici care se încadrează nu de puține ori în categoria violenței emoționale (umilirea în fața clasei, comentarii nepotrivite asupra ținutei sau intereselor elevilor etc.). Această discrepanță între procentaje poate denota faptul că profesorii nu știu în totalitate să recunoască și să catalogheze abuzurile emoționale sau de alte naturi.

În cadrul evenimentului, ministrul a declarat:

”Violența în mediul școlar, care este o problemă din ce în ce mai vizibilă, cu care se confruntă școlile și învățământul românesc în ansamblu. Trebuie să creștem capacitatea structurilor menite să ofere sprijin și consiliere pentru combaterea acesteia.  Un prim pas este deja făcut, prin demararea campaniei ”Nu sunteți singuri”. Și, credeți-mă, nu sunteți. Suntem alături de elevii care au fost victime ale violenței verbale, fizice sau psihologice și ne dorim să prevenim astfel de cazuri în școli. Ne propunem, totodată, să le oferim elevilor cu derapaje comportamentale șansa de și ajutorul pentru a se îndrepta, în așa fel încât să nu mai fim martorii unor astfel de evenimente.”

Ulterior, într-o postare pe Facebook, Deca a revenit asupra subiectului, cu detalii:

Numai 12,5% dintre profesori spun că au fost martori la astfel de evenimente nedorite, însă 40,5% dintre elevii respondenți spun că au întâlnit cazuri în care profesorii se purtau neadecvat cu elevii (umilire în fața clasei, comentarii nepotrivite asupra ținutei sau intereselor elevilor etc.). Această discrepanță de percepție ne spune că nu avem aceeași înțelegere între elevi și cadrele didactice cu privire la ce constituie violența verbală. Și aici cred că putem face mai mult pentru a îmbunătăți comunicarea dintre cadrele didactice și elevi.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.