Ligia Deca, ministrul Educației, i-a desemnat, prin ordin de ministru pe noii membri ai Consiliului Național pentru Finanțarea Învățământului Preuniversitar, organism a cărui principală atribuție este să determine costul standard per elev.
Cine sunt membrii desemnați ai CNFIP:
1. Marius-Sorin Göndör, Inspectoratul Școlar Județean Arad — președinte;
2. Corina Marin, Ministerul Educației — vicepreședinte;
3. Mirela-Gabriela Toma, Ministerul Educației — membru;
4. Adrian-Marius Bărbulescu, Ministerul Educației — membru;
5. Adelaida Glonț, Ministerul Educației — membru;
6. Adriana Stoica, Inspectoratul Școlar Județean Ilfov — membru;
7. Marinela Marc, Inspectoratul Școlar Județean Cluj — membru;
8. Elena Ignat, Inspectoratul Școlar Județean Alba — membru;
9. Ferencz-Salamon Alpár-László, Școala Generală „Jozsef Attila”, Miercurea-Ciuc — membru;
10. Alina Meclea, Colegiul Național „I. Maiorescu”, Giurgiu — membru;
11. Florica Stoica, Școala Profesională Specială pentru Deficienți de Auz „Sfânta Maria”, București — membru;
12. Christian-Eneil Comșa, Școala Gimnazială Fridolin, București — membru;
13. Simion Hancescu, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ — membru;
14. Marius Ovidiu Nistor, Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” — membru;
15. Luminița Costache, UNICEF — membru;
16. Robert-Alexandru Avram, Consiliul Național al Elevilor — membru;
17. Iulian Cristache, Federația Asociațiilor de Părinți — membru;
18. Alexandru Petrovici, Asociația Orașelor din România — membru;
19. Aurel Gabriel Simionescu, Asociația Municipiilor din România (AMR) — membru;
20. Sirma Caraman, Uniunea Națională a Consiliilor Județene din România (UNCJR) — membru;
21. Nicolae Pandea, Asociația Comunelor din România (ACoR) — membru.
Atribuțiile CNFIP, conform Regulamentului de funcționare:
Art. 4. –
CNFIP determină anual costul standard per elev/preşcolar/antepreşcolar, în condiţiile prevederilor Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 5. –
(1) CNFIP propune MEC formula de finanţare prin care se realizează alocarea fondurilor pentru finanţarea de bază a unităţilor de învăţământ preuniversitar.
(2) Formula de finanţare, care se aprobă prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării, ia în considerare costul standard per elev/preşcolar/antepreşcolar, numărul de elevi/preşcolari/antepreşcolari din unitatea de învăţământ, precum şi factorii de diferenţiere şi de corecţie dependenţi de: nivel/filieră/profil, densitatea de elevi în zonă, severitatea dezavantajelor, limba de predare şi alţi factori.
Art. 6. –
CNFIP, prin metode specifice, în baza datelor furnizate prin Sistemul informatic integrat al învăţământului din România şi de către direcţiile de specialitate din cadrul ministerului, analizează anual necesităţile de finanţare a învăţământului preuniversitar, conform obiectivelor strategiei naţionale de dezvoltare a învăţământului preuniversitar, şi propune MEC strategii/politici privind finanţarea unităţilor de învăţământ preuniversitar, atât în ceea ce priveşte finanţarea de bază, cât şi cea complementară şi suplimentară.
Art. 7. –
CNFIP, prin UFIP, împreună cu direcţiile de specialitate din MEC, monitorizează activitatea de finanţare pe baza costurilor standard per elev/preşcolar/antepreşcolar a unităţilor de învăţământ preuniversitar şi propune măsuri de asigurare a finanţării pentru unităţile de învăţământ aflate în dificultate, prin rectificări bugetare.
Art. 8. –
CNFIP elaborează şi face public anual raportul privind starea finanţării învăţământului preuniversitar şi propune măsurile de optimizare ce se impun.
Art. 9. –
CNFIP va identifica modalităţile de realizare a unei aplicaţii informatice gestionate de UFIP, denumită EDUFIN, pentru generarea/colectarea/gestionarea datelor specifice finanţării învăţământului preuniversitar.
Art. 10. –
CNFIP aprobă Programul anual al activităţilor de formare a personalului de la nivelul inspectoratelor şcolare judeţene, elaborat de UFIP, cu atribuţii în generarea/colectarea/gestionarea datelor specifice finanţării învăţământului preuniversitar.