fbpx

Liderul ASP, întâlnire cu Ligia Deca: Pentru copiii din școlile private, statul are datoria să respecte libertatea de alegere în educație

Christian Comșa, președintele Asociației Școlilor Particulare, s-a întâlnit, astăzi, cu Ligia Deca, ministrul Educației. După întâlnire, Comșa a declarat că pentru copiii din școlile private, statul are datoria să respecte libertatea de alegere în educație.

Declarația lui Christian Comșa, integral:

Astăzi, 27 octombrie, m-am întâlnit cu doamna ministru Ligia Deca. În cadrul întâlnirii am discutat despre rolul școlilor particulare ca parte a sistemului național de învățământ și despre proiectul de lege pentru învățământul preuniversitar.

Rolul statului este să asigure educație de calitate pentru cât mai mulți copii și, sperăm, cât mai curând, pentru toți copiii români.

Pentru copiii din școlile private, statul are datoria să respecte libertatea de alegere în educație, prevăzută de articolul 14 din Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene și să sprijine elevii școlarizați în unitățile particulare de învățământ în conformitate cu Rezoluția Parlamentului European din 12 iunie 2018 referitoare la modernizarea educației (P8_TA(2018)0247) punctul 76: statul încurajează creșterea incluziunii și asigurarea libertății de a alege în educație și furnizează sprijin financiar adecvat pentru școlile de toate categoriile și nivelurile, atât pentru școlile publice cât și pentru școlile private non-profit.
Raportul OECD din 2017 – School choice and school vouchers: An OECD perspective demontează mitul privatizării educației datorită dezvoltării învățământului particular sau datorită sprijinirii unităților particulare de învățământ de către stat:

<Creșterea numărului de copii școlarizați în școlile particulare este adesea denumită privatizarea educației și este privită ca o îndepărtare de noțiunea de educație ca bun public. Dar aceasta nu este neapărat o interpretare exactă. Școlile private funcționează adesea în condiții specifice reglementate de stat. În multe țări în care o mare parte a sistemului școlar funcționează sub statut juridic privat, școlile private pot fi văzute ca „private din punct de vedere juridic, și publice din punct de vedere funcțional”. Aceasta înseamnă că, în calitate de entități private, contribuie la îndeplinirea misiunilor și funcțiilor publice. De exemplu, acestea pot urma parțial sau complet curriculumul național și deservesc misiunea publică a educației prin furnizarea de educație de calitate. Există, de asemenea, cazuri în care școlile private oferă acces la educație pentru comunitățile defavorizate și au un rol în a asigura echitatea în educație. Ca și în alte sectoare ale politicilor publice, distincția între învățământul public și cel privat este adesea estompată. Parteneriatul public-privat este o realitate acceptată în diverse alte sectoare ale politicilor publice și nu există niciun motiv pentru care educația ar trebui să fie o excepție. Întrebarea relevantă este: cum ar putea fi realizată furnizarea de educație de înaltă calitate pentru toți cetățenii? Școlile private pot face parte din răspuns.>

Unitățile particulare de învățământ sunt parte din sistemul național, elevii români școlarizați în acestea primesc educație de calitate, unitățile particulare sunt parte din obiectivul de țară expus în proiectul România Educată.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.