fbpx

LECȚIA DESCHISĂ#4: invitată Mirela TANC, la catedră Marian CÎRLIG

Un nou eveniment marca LECȚIA DESCHISĂ s-a desfășurat zilele trecute pe platforma Educație Privată. Așa cum am anunțat în preambulul evenimentului, ne-am propus crearea unui spațiu pentru promovarea metodelor și strategiilor didactice inovatoare precum și pentru evidențierea bunelor practici în sală de clasă. Mirela Tanc  

Lecția Deschisă#4 – Instrumente și platforme digitale potrivite pentru învățământul primar


Urmărește Lecția Deschisă#4 aici:


A patra ediție a acestui program a fost dedicată profesorilor pentru învățământ primar dar și părinților interesați de eficientizarea învățării pentru copiii lor. Tema discuției a reprezentat-o digitalizarea în predarea și consolidarea cunoștințelor pentru elevii din clasele mici. Așa cum s-au obișnuit deja, participanții la acest atelier au beneficiat și de o secvență didactică demonstrativă realizată de profesorul Marian Cârlig, un cadru didactic apreciat și recunoscut pentru maniera în care a reușit să integreze tehnologia în orele de predare.

Mirela TANC

Evenimentul a debutat cu o scurtă dar intensă dezbatere privind beneficiile dar și limitele instrumentelor digitale la clasele de ciclu primar. Nota discuției a fost dată și de prezența profesoarei Mirela Tanc, nominalizată la unul dintre cele mai prestigioase premii la nivel mondial destinate profesorilor, Global Teacher Award. Mirela a evidențiat importanța tehnologiei în actul didactic menționând însă că aceasta trebuie subsumată unor obiective educaționale clare și particularităților de vârstă ale elevilor. Contextul pandemic a evidențiat utilitatea indiscutabilă a unor platforme în ceea ce privește zona de comunicare și management școlar astfel încât este evident că aceste instrumente pot fi și trebuie folosite în continuare. O atenție deosebită trebuie manifestată însă în realizarea demersului didactic, acolo unde utilizarea aplicațiilor sau softurilor educaționale existente trebuie integrate firesc nu forțat în cadrul lecțiilor. Sigur că, în acest caz, este nevoie de o planificare riguroasă a lecției și, chiar dacă proiectele de lecție au pentru unii un caracter mai degrabă birocratic, este esențial să respectăm etapele lecției și utilizarea rațională a resurselor digitale.

Secvența demonstrativă realizată de profesorul Marian Cârlig a adus în atenția profesorilor participanți la eveniment diferite etape ale lecției realizate cu ajutorul aplicației Nearpod, destinată lecțiilor digitale interactive în format sincron și asincron. Cu ajutorul acesteia, pot fi realizate secvențe de predare dar și de evaluare precum și încorporarea de conținut digital. demonstrația a fost cu atât mai interesantă cu cât ea era destinată elevilor de clasă pregătitoare, aflați la o vârstă la care utilizarea tehnologiei chiar poate fi o adevărată provocare. Marian a reușit să capteze atenția participanților invitându-i să ia parte la exercițiile prezentate în scopul de a-i ajuta să înțeleagă mai bine facilitățile acestei aplicații precum și cum sunt văzute acestea din perspectiva elevului. Mirela Tanc

Un aspect care a trezit un interes deosebit a fost maniera în care Marian a arătat cum poate fi folosită tabla interactivă smart, un instrument deosebit de util în predarea conținuturilor. O altă etapă a prezentării care a suscitat interes din partea profesorilor prezenți la eveniment a fost cea reprezentată de aplicația Wordwall prin intermediul căreia pot fi realizate activități de învățare folosind șabloane precum “Chestionarul” sau “Cuvintele încrucișate”. La fel de captivantă a fost și prezentarea aplicației “I’m a puzzle”, care, așa cum îi arată și denumirea, facilitează realizarea unor puzzle-uri educaționale, foarte îndrăgite de elevi pentru că le stimulează curiozitatea și motivația pentru învățare.

Anticipând cumva intenția organizatorilor, profesorul Marian Cârlig a amintit că toate resursele prezentate în cadrul webinarului “Lecția deschisă” pot fi consultate pe site-ul personal ideidecarlig.com iar explicațiile și viziunea sa cu privire la modul în care poate fi integrată tehnologia în lecțiile cu clasele de ciclu primar se regăsesc în înregistrarea evenimentului găzduit de Educație Privată.


Resurse folosite:

  • www.ideidecirlig.com
  • https://sites.google.com/view/genialii/pagina-de-pornire
  • https://app.nearpod.com/
  • https://www.purposegames.com/ 
  • https://wordwall.net

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.