fbpx

Prof. Lăcrămioara Bozieru, replică pentru Eugen Mitran: Nu v-ați făcut numai dumneavoastră un enorm deserviciu, dar şi nouă

Profesoara de limba engleză Lăcrămioara Bozieru i-a adresat o replică profesorului Eugen Mitran, în care critică derapajele de ,limbaj ale acestuia din videoclipul în care își amenință elevii cu repetenția, corigența și exmatricularea.

Punctul de vedere al profesoarei Lăcrămioara Bozieru:
“O să vă exmatriculăm în online”, “loaze”, “fumează şi beau unii, nu toți”(elevii, desigur)-aşa găseşte cu cale să se exprime un profesor de limba română.
Întâmplarea face să-l cunosc pe dl. Murat, care s-a reinventat sub numele Eugen Mitran, şi să fi predat în acelaşi liceu, un spațiu educațional în care se întâmplă multe lucruri frumoase.
Sigur, învățarea online este o provocare pentru care nici profesorii, nici elevii şi familiile lor nu erau pregătiți. Pe lângă problemele de infrastructură tehnică, atât cadrele didactice, cât şi elevii sunt supuşi unui stres incredibil. Munca de pregătire a lecțiilor poate fi epuizantă, captarea atenției este tot mai greu de realizat, iar motivația începe să dispară şi de o parte şi de alta a catedrei virtuale.
Aceasta nu scuză derapajele de limbaj, după cum nici nu justifică amenințările deloc voalate proferate de dl. Mitran.
Chiar şi cei mai leneşi dintre elevi nu merită să fie numiți “loaze”, aşa cum nici faptul că fumează sau beau nu are relevanță pentru actul didactic. Până la urmă, trebuie să recunoaştem că adolescența este o perioadă a extremelor explorări şi prea ades a exceselor.
Numai că profesorul este dator să evalueze cunoştințe, nu opinii sau atitudini, iar a te antepronunța cu privire la felul în care vor termina elevii tăi anul şcolar înseamnă că nu îi vei mai putea evalua obiectiv.
Mai mult decât atât, o adevărată apropiere de copii l-ar fi pus pe domnul profesor în poziția de a conştientiza cât de demotivați şi chiar deprimați este majoritatea acestora.
Închişi în case, izolați de colegi, victime ale unor metode de predare neadecvate pentru online, mulți dintre aceşti copii au nevoie de toleranța, chiar dragostea noastră necondiționată.
E greu, fără îndoială, să-i iubeşti pe toți, poate chiar imposibil pe mulți, dar de aici şi până la a transforma evaluarea într-o amenințare este o cale foarte lungă.
Oricât de nemulțumit ai fi de felul în care elevii se izolează în bulele lor, în spatele bulinelor ce le poartă doar numele când camerele sunt închise, tot nu ai scuză când îi disprețuieşti fiindcă nu sunt ca generația ta.
Până la urmă, domnule Mitran, cum vă numiți acum, generația dumneavoastră “cu cheia de gât” este cea care a crescut aceşti copii pe care îi numiți “loaze”. Nu credeți că generația “cu cheia de gât” a făcut o treabă de mântuială şi nu prea are motive de mândrie dacă e adevărat ca a crescut asemenea copii?
În plus, mi se pare jalnic din partea unui profesor să atace o personalitate publică prin intermediul copilului său, mai ales când referirea la acesta nu are nicio relevanță pentru subiect.
Nu în ultimul rând aş vrea să punctez că am convingerea fermă că nimeni din conducerea Liceului Mihail Sadoveanu sau din colectivul de profesori, pe care îl cunosc bine, nu împărtăşeşte opiniile radicale şi deplasate ale domnului profesor.
Domnule Mitran, nu v-ați făcut numai dumneavoastră un enorm deserviciu, dar şi nouă, celorlalți profesori care, oricât de exasperați am fi de lupta zilnică pe care o ducem cu noi şi cu limitele sistemului, înțelegem că mai mult ca oricând acum avem nevoie de empatie, nu de tiranie.
Eugen Mitran Eugen Mitran Eugen Mitran