O echipă formată din cinci studente masterande ale Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării (FSPAC) din cadrul Universității Babeș-Bolyai (UBB) din Cluj-Napoca a creat un joc educativ pentru combaterea dezinformării.
Jocul a fost dezvoltat în cadrul unei competiții universitare internaționale organizată de American Councils și EdVenture Partners și sponsorizată de Departamentul de Stat SUA, iar lansarea oficială are loc zilele acestea la sediul FSPAC (str. Minerilor nr. 85), când echipa away/home va susține o prezentare pe tema dezvoltării unui joc educativ („serious game”) în contextul necesității cultivării competenței media în rândul publicului tânăr. Prezentarea va fi urmată de o discuție liberă pe tema creșterii participării și diversității în domeniul designului de jocuri și utilizării instrumentelor AI în dezvoltarea jocurilor digitale, anunță UBB într-un comunicat de presă.
„Am dezvoltat jocul folosind un motor de jocuri open source, în contextul în care dezvoltarea jocurilor digitale devine tot mai accesibilă, chiar și persoanelor care nu au cunoștințe aprofundate de programare”, afirmă Alexandra Berzovan, studentă la Digital Media and Games Studies
Campania de comunicare creată de studentele UBB în contextul concursului „Studenți pentru o Europă Unită și Rezilientă” urmărește combaterea dezinformării referitoare la situația refugiaților ucrainieni din România și țările vecine Ucrainei.
„Jocul away/home urmărește sensibilizarea publicului și creșterea empatiei în legătură cu refugiații din Ucraina prin scenarii care urmăresc trei personaje care se confruntă cu diverse probleme pe care le-am identificat în urma cercetărilor și interviurilor cu experți”, declară Xenia Caramete, studentă la Media Communication și Research Design and Social Data Analysis.
Jocul „away/home” e disponibil pe platforma Web (https://www.awayhomethegame.com/) și ca aplicație mobilă. Poate fi jucat de către oricine, propunând povești inspirate din experiențele a trei categorii de refugiați – tinere, mame singure cu copii, respectiv tați singuri cu copii.
Bianca Miron, studentă la Media Communication, este de părere că „poveștile celor trei personaje trec printr-o serie de puncte de turnură care pun jucătorii în fața unor alegeri bazate pe evenimente cheie ale ultimilor ani, de la părăsirea Ucrainei, centrele de primire a refugiaților, la găsirea unei locuințe, oportunități de angajare și integrarea în sistemul educațional.”
Jocul „away/home” demonstrează cu succes potențialul utilizării instrumentelor bazate pe aplicații ale inteligenței artificiale (AI) în industriile creative, contribuind la producția resurselor vizuale și audio. Acest fapt este menționat și de Anca Cioroboiu, studentă la Digital Media and Games Studies, ea declarând că „în procesul de creație a designului vizual și ilustrației muzicale, am folosit o serie de noi instrumente bazate pe aplicații ale inteligenței artificiale; am creat imagini, fundaluri, sunete pe care le-am editat și le-am integrat în proiectul nostru de joc.”
Această inițiativă își propune să contribuie și la eforturile de lungă durată ale unor echipe precum cea a Centrului pentru Studiul Comparat al Migrației, de a reflecta asupra unor teme precum dinamica și efectele migrației internaționale, migrația transnațională, implicarea civică, integrarea imigranților.
Grecia deportează studenții străini implicați în proteste pro-Palestina