fbpx

Iulian Cristache (Edupart): De ce matematica reprezintă o mare problemă în sistemul educațional

Iulian Cristache, liderul federației de părinți Edupart, a calculat câte ore au la dispoziție profesorii de matematică într-un an școlar pentru a preda materia, a o aprofunda și a evalua elevii. Prin calculul său, Cristache afirmă că arată de ce matematica reprezintă o mare problemă pentru sistemul educațional din România.

Ce spune Iulian Cristache:

Voi încerca să fac un calcul pur matematic, totodată nu voi folosi termeni specifici, doar încerc să scot în evidență de ce matematica reprezintă o mare problemă la nivelul sistemului educațional. Mă refer la matematică pentru că această disciplină, așa cum am mai spus-o, dezvoltă gândirea structurată, pune bazele, cărămidă cu cărămidă, la dezvoltarea materiei cenușii.

Sigur, vor apărea experții care-mi vor spune că nu așa se pune problema, dar, în fața cifrelor seci, nu prea ai/avem ce comenta.
Anul școlar 2022/23 are 36 de săptămâni. Haideți să luăm în calcul prima și ultima săptămână de școală, care se pierd (orar nou,încheierea mediilor), și cel puțin o săptămână de recapitulare. Mai calculam pierderea pentru două săptămâni de Școala Altfel și Săptămâna Verde. Mai rămân, plus minus, aproximativ 31 de săptămâni.

Am luat una bucata manual de matematica cls. a 8-a.
M-am uitat, împreună cu un coleg de la Fed, câte lecții avem.
👉Avem 59 de lecții de matematică la 31 săptămâni de școală.
👉4 ore (pe săptămână) x 31 saptamani =124 ore de matematică.
👉124 ore : 59 lecţii = 2, 10 ore/lecţie (predare+aprofundare+evaluare).
Să zicem că se predă ȋntr-o oră. Rămâne 1,10 ore pentru aprofundare/lecţie (nu luăm ȋn calcul şi evaluarea).
59 lecţii : 31 săptămâni = 1,9 lecţii / săptămână (o săptămână are 4 ore, deci cam 2 ore se predă, 2 ore se aprofundează și evaluează)

Să ne gândim că este şi geometrie ȋn spaţiu. Grea.
Să ne gândim că trebuie făcută şi aprofundare – să uităm că aprofundarea, 99% din ea, se face acasă/la meditaţii?
Clar trebuie făcută şi aprofundare acasă (fără meditaţii) dar trebuie aprofundare şi ȋn clasă.
Să ne gândim că trebuie şi evaluare?
Să ne gândim că LEN prevede că „Pentru fiecare disciplină şi domeniu de studiu, programa şcolară acoperă 75% din orele de predare şi evaluare”.

Să ne mai gândim la situații intempestive: absente motivate, sărbători punte, vreme neprielnică, intrarea profesorilor la ore cu o întârziere de 5-10 min etc.
Ei… ce ziceți? Când are timp un profesor să predea, instruiască/învețe, evalueze, să facă exerciții și din auxiliare, să facă acțiuni de fixare, dar mai ales de remediere, și ce mai vreți voi?
Sunt curios ce-mi poate răspunde CNPEE la un calcul așa de banal.

Mai luăm în calcul și legea care trebuia pusă în aplicare, și anume planurile cadru tăiate, mai ales la clasele a 7- a și a 8 -a?
Mai luăm în calcul toate educațiile propuse de către mulți dintre noi: rutieră, financiară, bancară, pentru viață, sexuală, juridică etc.?
Deci, oameni buni ….

Noi suntem nebuni? Copiii noștri nu vor să învețe? Sau… ME via CNPEE ar trebui să facă o analiză serioasă?
Din acest calcul, rezulta foarte clar că un profesor de matematică are timp, în cea mai mare parte, doar pentru predat și evaluat.

De învățat… NU. Aia se face pe mintea și nervii familiilor și pe banii la meditații.
Deci?

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.