fbpx

Iulian Cristache, despre PISA: Când vom face o reformă adevărată, putem spera. Până atunci, fuguța la.cadouri, meditații și fondul clasei

Fondul clasei

Iulian Cristache, președintele Federației Naționale de Părinți EDUPART, a comentat rezultatele de la testarea PISA 2022, anunțate astăzi.

„Când vom fi capabili să facem o reformă adevărată, una 100% în interesul elevului, atunci putem spera. Până atunci, fuga la cadouri, fondul clasei și meditațiile cu profii de la clase.
Vreți liniște?
Păi nu mai țipați după! O faceți degeaba și de imagine”, transmite Cristache.

„O să curgă mult hate pe rezultatele PISA 2022. Nu spun că lucrurile sunt în regulă, departe gândul de așa ceva, dar nu știu de unde așteptările că ar fi fost cu mult mai bine. Din ce? După 2 ani pandemici și o parte a unui corp profesoral uzat fizic și moral? Să mai adaug și piatra de moară din rural? Am tot scris pe aici despre toate problemele sistemului, unii le-ați apreciat, alții ați „hăhăit”. Cine are curajul să lupte pentru un curriculum adecvat și centrat pe elev și nevoile de moment și ulterioare?
Are cine, dar zboară de pe scaunul ministerial.

Am vorbit despre incluziune, în special în rural, am vorbit despre familiile care nu au habar de copii, unii nici chiar de ei, despre comportamentul neadecvat din rândul unor profesori dar și elevi, despre necoerența la nivel de management, despre unitatea de breaslă din școli, despre… despre”, mai spune liderul EDUPART.

Scorurile medii obținute de elevii din România la testarea PISA 2022 au fost similare cu cele înregistrate în 2018 la matematică, lectură și științe, conform notei de țară realizată de OECD.

Ce spune OECD despre elevii români, în nota de țară:

La matematică, scorurile medii din anul 2022 au fost mai scăzute față de cele din anii 2012 și 2015. La lectură și științe, rezultatele din cadrul acestui ultim ciclu PISA au fost similare cu cele obținute la evaluările PISA precedente, începând cu anul 2012. Astfel, performanța medie din ultimul deceniu, la aceste două domenii, poate fi descrisă drept stabilă. Deși nu au fost înregistrate îmbunătățiri semnificative, această stabilitate poate fi considerată pozitivă în contextul extinderii învățământului obligatoriu și al îmbunătățirii accesului la educație al grupurilor marginalizate ‒înscrierea în învățământul liceal a luat amploare în 2012‒2022 și astfel, numărul tinerilor de 15 ani eligibili pentru evaluarea PISA a crescut. 

 

 

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.