fbpx

Iulian Cristache: A apărut o nouă ”șmecherie” prin care părinții își duc copiii la învățătoarea dorită

Iulian Cristache, liderul EDUPART, afirmă că, de curând, a apărut o nouă ”șmecherie” marca DSP, prin care părinții reușesc să își mute copiii la învățătoarea pe care și-o doresc.

Ce spune Cristache:

”Este adevărat că nu te poți pune cu mintea românului atunci când e vorba de fentat legea, adică de furat.
În ultima vreme, s-a descoperit o nouă șmecherie, marca DSP. Ei mai lipseau să își aducă „contribuția” la aranjamentele din sistem, în rest… e concurs de ajutor. Nu mă refer la un județ anume, sunt sigur că se practică în mai multe locuri.

Părinții care vor să-și mute copiii la învățătoarea dorită merg la doctorii pe care „îi doare în paișpe” de etica și integritatea profesională și care le eliberează „hârtii”, care „atestă” că elevii sunt afectați psihic și emoțional în colectivul în care se află.
Nu spun că nu sunt și situații reale, dar… 95% merg pe fake, adică… pe șpăgi.

Avem și în TR astfel de cadre medicale. Dau „certificate” pe bandă rulantă. Nu știu dacă o fac pentru că iubesc copiii și vor să-i ajute, dar fac mai mult rău decât bine. Doar îndeplinesc niște mofturi ale părinților, nici măcar ale copiilor, și creează poli de influență și statut socio-economic.
Pe baza hârtiei primite se merge la DSP, la nivelul fiecărui județ, acolo unde există o comisie care „certifică” și dă avizul necesar transferului.

Ei, acum e acum! Doctorii din aceste comisii, ca să fie șpaga definită până la capăt, ATENTIE, spun și la CE CLASĂ TREBUIE mutat elevul.
Adică, obligă directorul/directoarea și CA-ul să mute elevul într-o clasă care are deja efectivul maxim de elevi, chiar dacă în UÎ sunt clase cu efectiv sub numărul maxim și unde ar trebui transferat elevul.
Chiar dacă se vor supăra SS din ME… și dumnealor PARTICIPĂ, indirect, la acest aranjament!
Cum? Nu vor să limiteze numărul maxim de elevi pentru fiecare formațiune de studiu în aplicația informatică SIIIR. L-am rugat chiar și pe domul ministru Cîmpeanu.

AM ADUS LA CUNOȘTINȚĂ ACESTE ARANJAMENTE, DAR, DIN PĂCATE, NU SE DOREȘTE ELIMINAREA LOR.
Înțeleg că sunt situații excepționale în care regulamentul trebuie încălcat, atunci când vorbim de lipsa de spații sau în UÎ există o singură formațiune de studiu pe nivelul respectiv.
Deci, ce mai putem face pentru a intra în normal?
Dacă vrem reformă… haideți… să începem cu respectarea legii!
Greșesc?”

9 comments

  1. Manuela spune:

    Parintii vor face orice pentru copiii lor, mai ales atunci cand in invatamant nu exista o calitate verificata a profesorilor si exista diferente majore intre acestia, doar pe principiul ca salariile sunt mici si acceptam orice.

    Poate o solutie ar fi sa aplicati sistemul francezilor si sa faceti rotatie si specializare a invatatorilor pentru fiecare an? Astfel chiar am discuta de sanse egale, specializare a acestora pe materie si desigur nu ar mai exista riscul ca un invatator mai slab sa influenteze semnificativ evolutia unui copil.

    Chiar in tot mamutul de minister al invatamantului nu exista un departament capabil sa studieze alte sisteme de succes din alte tari? Pe ce baze se fac aceste reforme? E usor sa aruncam pe parinti fitosi si sa nu vedem impactul unui sistem de invatamant prost gandit in viata copiilor.

    Mi se pare superficial si rautacios acest articol, fara solutii, etc. Dar, asta stim toti sa facem sa comentam…la solutii nu ne-au indreptat invatatorii nostri si iata rezultatul, o natie de comentatori.

  2. Olivia spune:

    Atunci parintii sa nu se mai vaicareasca ca sunt prea multi copii in clasa si invatatoarea nu se poate ocupa cum ar trebui de fiecare.Poate vor sa se ocupe exclusiv de ai lor, ca fiind afectati …Numai ca afectarea psihica le dispare brusc cand ies de la scoala si zbiara, alearga ca apucatii, arunca ambalaje de sucuri, biscuiti etc oriunde, numao la coș ,nu.

  3. Liliana spune:

    Dle. Cristache, pertinent articolul, subscriu si va urmaresc cu interes activitatea.

  4. Liliana spune:

    Cand vor fi toti învățătorii la fel de buni sau la fel de rai….va dispărea de la sine acest fenomen!
    Altfel, au dreptate părinții care vor ce e mai POTRIVIT pentru copilul lor!
    Subscriu la faptul că este un articol răutăcios sa acuzi părinții ca nu fac experimente pe copiii lor cand sunt atatea derapaje în activitatea unor învățători

  5. Gigi Stan spune:

    Nu spun ca problema nu exista dar, ma deranjeaza mojicia autorului cate o leaga neaparat de PSD. A vorbit PSD cu doctorii si cu parintii. Esti ticalis. Siktir!

  6. Stiv spune:

    Androneasca a futut școlile profesionale și a făcut studenți,vanzatori la butic!!!

  7. Andrei spune:

    Da greșiți! Parlamentul trebuie sa dea legi clare care sa nu fie ,,fentate”.Dacă nu sunt capabili sa dea legi clare,atunci parlamentarii sa dea ,,copy paste” la alte legi ale altor tari din UE , eventual ale celor mai performante.

  8. Roxana spune:

    Si cand elevul chiar are de suferit intr o clasă unde nici școala și nici colectivul nu îl ajută să se integreze? Cum îl ajută legea? Ce variante există pentru copiii afectați de un mediu școlar nociv? Cine suportă consecințele derapajelor din sistem? Facem legi care să protejeze intr adevăr copiii sau doar mimam asta?

  9. Mihai Dima Caravateanu spune:

    Practica veche !

«

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.