fbpx

Ioan Aurel Pop: Dacă nu simplificăm matematica predată în școală, o să ajungem la 68% sub nota 5

Președintele Academiei Române, Ioan Aurel Pop, cere ca matematica predată în școli să fie simplificată, astfel încât să fie mai ușor de înțeles de către elevi.

„Faptul că 58% din elevii de clasa a VIII-a n-au reușit să obțină notă de trecere la matematică… dă de gândit. Multe lucruri înseamnă că nu sunt bune și materia înseamnă că nu e bună. Dacă nu simplificam studiul matematicii în școală o să ajungem la 68% sub nota 5. Mai bine mai simplu pe înțelesul tuturor, decât complicat pentru 5 elevi din clasă”, a comentat președintele Academiei Române, citat de Realitatea Tv.

Într-o intervenție la Realitatea Plus, Ioan Aurel Pop a adus argumente suplimentare în sprijinul teoriei sale:

Ioan Aurel Pop: Simplificarea materiei i-ar putea determina pe elevi să o asimileze mai bine la nivel gimnazial și la nivel liceal. Adică mai puțin dar sigur decât mult și superficial. Nu m-am referit numai la matematică, eu cred că și la română, și la istorie, și la alte discipline ar trebui simplificată materia din moment ce noi nu suntem în stare să demonstrăm la testele astea anuale și la examene că mai mult de 50% au asimilat materia la nivel de peste 5. Cred că e mult mai bine, la nivelul actual, să încercăm să predăm mai puțin, să facem fixare și recapitulare, și să ajungem la ideea că, dintr-o clasa de 30 de elevi măcar 20-25 le termină.

3 comments

  1. Cioboată Dumitru spune:

    Cu alte cuvinte, decât mult și fără rost, mai bine puțin și prost

  2. Robert Alexandru spune:

    Spre deosebire de matematicienii care habar n-au de statistică, istoricii știu statistică, atâta cât este necesar pentru a înțelege semnificația unor cifre…

    Istoricii știu declarațiile, istorice, ale multor miniștri, care deplâng încărcarea inutilă a programei…

    Istoricii înțeleg datele istorice ale rezultatelor succesive la testele naționale și internaționale…

    Istoricii pot pune cap la cap aceste informații și deduce concluzii pertinente.

    Ar fi bine ca istoricii să învețe matematicienii ceea ce aceștia, evident, nu știu: rosturile matematicii!

  3. Dan Trifu spune:

    Cu dl Cioboata sunt de acord: luam cele mai mici note la testele pisa de ani și ani; nu cred ca suntem o nație de tampi, ci ca, evident, sistemul are probleme mari; ce ne zice domnul academician? Coborâți (și mai tare) standardele, predați tabla înmulțirii in clasa a opta…obiectivul dumnealui e evident, sa putem raporta un procent cât mai mare de “promovați”: ceea ce ne ajuta la CE, dacă acolo nu exista cunoștințe și deprinderi – ca dl academician spune clar ca nu e vba doar de mate, ci de multe altele… ii plafonam și pe cei care vor cu adevărat sa învețe, ii avem pe toți absolvenți de post-doctorale…mai avem vreo urma de normalitate? Cu domnul Alexandru nu pot fi de acord: poate are dreptate in privința matematicienilor “domnului academician”, dar un matematician adevărat chiar înțelege mai bine subtilitățile formulelor din spatele esantionarii, distribuțiilor șamd. Nu sunt matematician, dar cunosc câțiva; zic ca știu ceva statistica; nu înțeleg aceasta “manie” la adresa primilor…

«

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.