fbpx

Încă un opțional? De ce nu? Dar să fie obligatoriu

de Daniela Vișoianu, expertă în educație

Vine toamna. 

Plouă cu opționale, care mai de care, din dorința decidenților de a-i repara pe bieții copii care sunt, vai nouă, gata stricați și needucați.

Educație pentru modă, educație pentru afaceri, educație pentru cetățenie, nițel design și nițică creștere a plantelor, toate sunt propuneri care pot fi argumentate ca fiind necesare. Mă mir că nu avem producție video pentru platforme sociale sau producerea de băuturi alcoolice la cazanul bunicului.

Nu, alții din alte țări nu au nevoie de toate zorzoanele, ca fac, mai ales la liceu, mai puțin discipline decât ai noștri și par să aibă și rezultate în cercetare, dezvoltare, antreprenoriat, inovare.

Iată, la liceu a rămas rătăcită o singură oră de sport, multă și aceea, că mai bine stau elevii la o oră de teorie despre nutriție și viață sănătoasă. 

Ce nu facem noi?

Nu scuturăm niciodată manualele EXISTENTE de conținuturile de acum 10 ani, ca să facem ce contează (sic!) la orele care sunt DEJA în orar (mă rog se cheamă planuri cadru, dar e greu de înțeles).

Nu recunoaștem că un elev fără interes pentru istorie nu îi mai sunt binevenite orele din 4 ani de liceu, de exemplu (nu dați cu parul!). 

Am putea face altfel?

Am putea. Dar de ce?

Noi am reușit să devenim Oameni, deși am fost pedepsiți, câteodată bătuți, de profesori și părinți. 

Am învățat din greu, șase zile pe săptămână, ne-am luat și calificare, chiar dacă am fost la teoretic.

Nu moare nimeni de prea mult învățat.

Eu spun că „ba da”, se moare de prea mult învățat degeaba.

Inspirație pentru discuția pe tema profilului absolventului și/sau a planurilor cadru de liceu.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.