
Premierul Ilie Bolojan a declarat, astăzi, că momentul în care a fost extins sistemul de burse a coincis cu debutul unei perioade în care au crescut și notele elevilor.
”Sunt bune orice fel de burse, dar gândiți-vă că plătim un miliard de euro aproape doar pe bursele elevilor și cei care fac o analiză a notelor vor constata o dinamică crescătoare, peste pragul stabilit, imediat după ce au apărut bursele – sigur, nu datorită efortului elevului combinat cu cel didatic, ci datorită reperului de bursă – și acest lucru trebuie reconfigurat.”, a declarat premierul Bolojan după ședința de Guvern, potrivit Europa FM.
Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, a pus sub semnul întrebării, ieri, efectul burselor asupra calității în învățare.
”Spuneţi-mi, prezenţa la Bacalaureat, prin raportare la câţi au terminat liceul, vi se pare o modificare spectaculoasă, importantă? Rezultatul la bacalaureat? Procentul de succes vi se pare o modificare importantă? Deci, sigur că sunt criterii şi criterii. Ai prins doi ani cu bursă, în care, efectiv, repet, fondul de bursă a explodat. Doi ani în care ai fost bine susţinut şi ai avut vreme să te pregăteşti şi pentru bacalaureat”, a afirmat David, într-o conferință de presă.
El a precizat că bursele sunt situaţii de excepţie pentru a încuraja procesul educaţional.
”Ţin la cele sociale, fiindcă avem abandonul şcolar atât de mare, iar cele de merit, hai să le ducem la merit. Eu cred că 15% dintr-o clasă, cu nota nouă, nota cea mai mică, eu cred că pentru merit este un lucru decent”, a menţionat ministrul.