fbpx

Ghidul solicitantului pentru „Dezvoltarea serviciilor de educaţie timpurie complementare”, lansat de Ministerul Educaţiei în consultare publică

foto: edu.ro

Ministerul Educaţiei lansează în consultare publică Ghidul solicitantului aferent apelului „Dezvoltarea serviciilor de educaţie timpurie complementare”. Alocarea financiară totală pentru acest apel de proiecte este de 103 milioane euro, iar valoarea maximă a grantului per proiect este de 250.000 de euro (fără TVA), valoare eligibilă PNRR. Observaţiile şi recomandările referitoare la ghidul publicat pot fi trimise pe adresa de e-mail [email protected], în perioada 6-15 ianuarie 2023.

Înfiinţarea unui serviciu complementar presupune identificarea şi  echiparea a două spaţii/două grupe de copii, de tip grup de joacă, ludotecă, grădiniţă comunitară, pentru a desfăşura activităţi de stimulare a dezvoltării copiilor de la naştere la 6 ani, notează News.ro.

„Obiectivul acestei investiţii este de a creşte capacitatea sistemului şi a calităţii serviciilor de educaţie timpurie, de a îmbunătăţi ratele de participare, atât la nivel antepreşcolar, cât şi la nivel preşcolar, prin deservirea a aproximativ 20.000 de copii, provenind, cu precădere, din grupuri defavorizate”, potrivit Ministerului Educaţiei. 

Alocarea financiară totală pentru acest apel de proiecte este de 103 milioane euro. Valoarea maximă a grantului per proiect este de 250.000 de euro (fără TVA), valoare eligibilă PNRR.

„În cadrul unui proiect, se va urmări înfiinţarea de servicii complementare care să deservească de la minimum 16 copii până la maximum 40 de copii (2 grupe x 2 spaţii). Bugetele proiectelor se vor utiliza pentru achiziţionarea de mobilier, echipamente şi materiale necesare utilării spaţiilor serviciilor complementare nou înfiinţate şi pentru achiziţionarea materialelor didactice, a jucăriilor şi a hranei pentru copii, pentru o perioadă de cel puţin 12 luni”, precizează instituţia.

Serviciile complementare de educaţie timpurie vor fi înfiinţate, echipate şi operaţionalizate atât în spaţiile oferite de unităţile de învăţământ, cât şi în spaţiile oferite de comunitate: ONG, casă de cultură, cămin, biserică, bibliotecă etc.

În cadrul acestui apel de proiecte, solicitanţii eligibili vor aplica ca parteneriate stabilite la nivel local, alcătuite, în mod obligatoriu, din o autoritate publică locală şi o unitate de învăţământ preuniversitar acreditată cu personalitate juridică, publică sau particulară, la care se pot adăuga, opţional, organizaţii nonguvernamentale, instituţii de cult, operatori economici etc., în funcţie de nevoia locală.

În cadrul prezentului apel, vor fi prioritizate proiectele care  se vor implementa în comunităţi rurale izolate, defavorizate din punct de vedere economic sau care vizează grupuri vulnerabile de copii.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.