fbpx

Evaluarea Națională 2022. Ce spun profesorii și elevii despre proba la limba și literatura română

de Marcel Bartic

Astăzi s-a desfășurat examenul la limba și literatura română, prima probă din Evaluarea Națională 2022. Deși emoțiile elevilor au fost mari, impresiile de după examen indică un grad scăzut de dificultate. 

Cei mai mulți dintre profesori consideră că notele ar trebui să fie mari având în vedere că subiectele au fost mai mult decât accesibile. 

Pentru Mugurel Savu, profesor într-o școală din Dâmbovița, “nivelul de dificultate este mediu spre ușor. Subiectul de creativitate a fost unul frumos, îmbinând dialogul și descrierea într-un text narativ.” Stanca Minea susține, de asemenea că subiectele au fost de nivel mediu, așa cum trebuie să fie la un astfel de examen. “Pentru că solicitau la câțiva itemi atenția copiilor, cred că se poate face departajarea celor foarte buni”, consideră cadrul didactic. De aceeași părere este și Nicoleta Bercaru din Constanța care susține că “subiectele au fost de mare bun simț. Nu a fost nimic care să încurce copiii. Trebuia doar mare atenție”. Tot ea observă că, în cazul probei de astăzi de la limba și literatura română “nu există un subiect care să facă acea departajare”, cum exista în anii trecuți. “Era până acum un subiect, o chichiță care făcea diferența”. Profesorul Marius Ciprian Bogdan crede totuși că “se va face o oarecare departajare la acordul încrucișat” iar Camelia Nicolescu din București este de părere că diferența o vor face totuși subiectele de literatură, acolo unde elevii trebuie să puncteze la motivare, justificare și valorificarea ideilor proprii. Pompilia Bărbosu, profesoară de limba română din Focșani, vede subiectele din acest an în beneficiul copiilor, chiar mai mult decât s-a întâmplat la evaluarea Națională de anul trecut.

Așa cum era de așteptat, gradul de dificultate scăzut este pus în legătură cu contextul pandemic, în care nu toți copiii s-au putut pregăti la fel de consistent în toate școlile. Emiliana Dumitrescu consideră că subiectele de astăzi au fost adaptate acestei perioade. “Sunt și copii care online nu au prea făcut mare lucru”. Cu toate acestea, cadrele didactice susțin că se putea lua ușor o notă mare și nici nu era nevoie de meditații, fenomen des întâlnit mai ales în școlile din mediul urban.

Primele reacții ale copiilor confirmă observațiile profesorilor. Mesaje precum “am făcut tot!” sau “mă șteptam să ne dea mai greu!” apar foarte des în conversațiile de pe grupurile de whatsapp ale claselor. Unii ar mai fi avut nevoie de câteva minute în plus pentru compunere dar spun că a fost în regulă, în vreme ce alții au avut ceva emoții la itemii care solicitau cunoștințe despre vorbe și modurile acestora. 

Joi, 16 iunie, va avea loc cea de-a doua probă din cadrul Evaluării Naționale, la matematică. Rezultatele înainte de contestații vor fi afișate, conform Calendarului publicat de Ministerul Educației, pe 23 iunie iar lista cu rezultatele finale pe 30 iunie. Conform reglementărilor în vigoare, notele nu sunt publice iar elevii își pot afla rezultatele în baza unui cod pe care îl primesc în cadrul examenelor.

 

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.