fbpx

Educație STEM la Liceul Teoretic Național. LTN, membru New York Academy of Sciences

Copiii devin consumatori de tehnologie de la vârste fragede, însă cât de conștient ajung să o folosească? Educația STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics), un concept relativ nou în România, ajută copiii să înțeleagă conceptele abstracte prin experimentare și joacă.

De exemplu, pot înțelege cum se construiește o casă, cum funcționează un motor sau chiar cum se face un robot, totul într-un mod proactiv și chiar distractiv. În acord cu misiunea și viziunea pe care Liceul Teoretic Național o urmează încă de la înființarea sa în 2012, educația STEM se face la noi în școală cu sprijinul anumitor activități și mentori care contribuie la realizarea legăturii cunoștințelor cu viața reală. 

Mai mult, astăzi anunțăm că LTN este afiliat The New York Academy of Sciences și partener în Global STEM Alliance (GSA). Pentru a supraviețui și a prospera în fața unor provocări extraordinare, lumea are nevoie de inovatori extraordinari. Alianța globală STEM a Academiei de Științe din New York identifică viitorii oameni de știință și ingineri talentați, potrivindu-i cu mentori inspiraționali și oferindu-le posibilitatea de a aborda provocările lumii reale. De la înființarea sa în 1817, din cadrul Academiei de Științe au făcut parte susținători ai științei și cercetători din toate disciplinele și sferele vieții sociale: Thomas Jefferson, Alexander Graham Bell, Charles Darwin, Margaret Mead … istoria Academiei este plină de gânditori și inovatori ai lumii.

Global STEM Alliance (GSA) este dedicat pregătirii tinerilor de astăzi pentru carierele STEM de mâine. Astfel, pe măsură ce Academia de Științe din New York își continuă misiunea în al treilea secol de existență, o comunitate globală de peste 20.000 de membri și o rețea de lideri de top în știință, industrie, mediul academic sau politici publice sunt reuniți în această comunitate de elită.  Astăzi, Academia are membri în peste 100 de țări, cu un număr de 36 de laureați ai premiului Nobel. 

Prin intermediul acestei afilieri, Academia de Științe din New York alături de partenerii săi conectează tinerii elevi sau studenți între ei, dar și cu modele profesionale din întreaga lume. Putem spune că Liceul Teoretic Național face parte din Worldest Smartest Network. 

Anul acesta școlar, eleva Theodora Maria Gorănel din clasa a X-a a devenit membră a Academiei de Științe pentru Juniori deschizând astfel drumul către implicarea LTN în programele STEM Education care sunt adresate atât elevilor, dar și profesorilor. Theodora s-a implicat într-un proiect alături de elevi din mai multe țări. În calitate de membru al Academiei, școala noastră poate împuternici profesorii să devină avocați STEM și să obțină acces special la resurse curriculare și programe de mentorat STEM concepute pentru a inspira următoarea generație de minți strălucite. La urma urmei, următorul Albert Einstein sau Marie Curie ar putea fi într-una din sălile noastre de clasă!

Liceul Teoretic Național beneficiază în prezent de:

  • Resurse de dezvoltare a carierei dedicate profesorilor, inclusiv cursuri și ateliere online
  • Acces digital nelimitat la cele mai recente publicații științifice ale Academiei, inclusiv arhiva de peste 500 de rezumate și jurnalul științific multidisciplinar principal: Annals of the New York Academy of Sciences
  • Acces la programe de mentorat ale Academiei, inclusiv oportunități de a îndruma pe alții prin participarea la diferite programe de mentorat STEM ale Academiei pentru adolescenți
  • Oportunitatea de a ne conecta cu alți membri ai Academiei din rețeaua globală de membri ai profesioniștilor și avocaților STEM
  • Înregistrare gratuită la simpozioane academice, seminarii web și prelegeri publice despre cele mai recente cercetări realizate în cadrul Academiei

Iată cum a experimentat eleva noastră prima activitate realizată în cadrul acestei comunități, la The New York Academy of Sciences:

„Pandemie… Carantină… Pentru mine până în martie erau doar cuvinte întâlnite în cărți și filme. Însă din martie le-am trăit. După două săptămâni de carantină, timp în care m-am plictisit groaznic pentru că eram blocată în casă, la finalul lunii martie, am aflat de un proiect, mai exact un challenge lansat de New York Academy of Sciences, Combating COVID-19. Practic, în prima fază a proiectului, utilizând platforma Launchpad, trebuia să-mi găsesc colegi de echipă, cu care aveam lucruri în comun. Obiectivul era să găsim împreună o soluție cât mai bună.

După câteva zile, timp în care am analizat ce opțiuni de echipe am, m-am decis la ce echipă să aplic și, după un schimb de mesaje, în cele din urmă am fost acceptată. Dezavantajul meu era lipsa de experiență în acest tip de proiecte. Astfel, echipa fiind formată, trebuia doar să începem să lucrăm împreună. Chiar dacă era online, am avut puține emoții pentru prima conferință, însă totul a decurs bine: ne-am cunoscut, am făcut schimb de idei și ne-am stabilit strategia. Subiectul era unul interesant Consider the obstacles faced by governments, healthcare providers and/or patients and design a technology-based solution that can be deployed in response to combat COVID-19. The solution can be an improvement of an already existing technology or a new application.

(Theodora Maria Gorănel, clasa a X-a)

Mai multe detalii despre experiența Theodorei în acest proiect puteți afla din nr 6-7 al Revistei „D’ale LTN-ului”

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.