fbpx

Dr. Elena Croitoru, Școala Internațională King George: Mesaj pentru părinți

În contextul evenimentelor actuale de la nivel mondial, reflectate într-o proporție cuantificabilă zilnic și la nivel național, evenimente cu posibil impact nedorit asupra stării de sănătate individuale și/sau colective, Dr. Elena Croitoru, medicul Școlii Internaționale King George, le adresează părinților câteva sfaturi utile și le explică cum pot gestiona emoțiile copiilor în această perioada dificilă.

Dragi părinți,

În jurul și asupra noastră, prin toate mijloacele de comunicare, direct sau indirect, sunt proiectate tot felul de informațîi stufoase și obositoare privind originea, etiologia, contextul, interesele, dedesubturile subtile sau oculte ale apariției acestei infecțîi.  Consider că, mai important decât a caută explicațîi pro și contra acestui aspect, la momentul prezent, contează să găsim în noi înșine și în apropiațîi noștri puterea și sprijinul de a traversa cu bine această perioada, fără a fi dominați de temeri, îngrijorări suplimentare, acumulare de emoțîi negative.

Personal, cred că omenirea a fost încercată de agenți infecțioși mult mai agresivi, în timpuri în care cunoștințele și mijloacele de acțiune erau precare. Cred că, în situația de față, temerea e provocată de noutatea și atipicul agentului infecțios, de rapiditatea propagării acestuia, de faptul că a surprins omenirea atunci când ea era preocupată preponderent de consum, de lipsa de acuratețe și siguranță a surselor de informație și de cantitatea uriașă a acestora, în timp foarte scurt. Toate acestea ne-au copleșit ! 

Cred că trebuie să luăm în considerație faptul că este vorba despre o boală infecto-contagioasă, cu sursă, cai de trasmitere și receptor, deci raportare la colectivitate. Depistarea sursei, izolarea acesteia, delimitarea și supravegherea focarului (contacti) este obligatorie. Este foarte important să temporizam propagarea infecției, astfel că atingerea unui număr mare de infectați, într-o perioada foarte scurtă să nu sufoce capacitatea unităților și resursei umane medicale de a asigura ingrijri medicale. Câștigarea de timp și limitarea focarelor ne vor ajută să găsim soluțîi, să inițiem procesul de imunizare colectivă, producția de anticorpi, atât în mod natural, cât și la nivel de laborator (vaccinuri, seruri imune) care să titreze gravitatea tulpinilor virale.

Dr. Elena Croitoru – Școală Internatională King George: „Legăturile interumane influențează în mod special copiii.”

Avem destule informațîi de partea noastră: în mediul urban, populația nu este foarte îmbătrânita și nu are un comportament extrem de  social, astfel încât să vehiculeze eventualii viruși în mod alarmant. Tinerii și adulțîi nu sunt vizați în mod special de această infecție, neavând cumul de comorbidități. S-a dovedit că nu copiii reprezintă populația țintă a acestui tip de coronavirus, ba chiar este preferat un organism ori slăbit, ori foarte activ din punct de vedere imuno-histoproliferativ. 

Nu trebuie să ne lăsăm copleșiți de panică și disperare. Acestea nu ar face decât să ne afunde și să ne piardă în această lupta, astfel încât să obosim, să facem greșeli, să cedăm fizic și psihic.

Izolarea fizică de societate va fi suportabilă o vreme, dar cea interumană, că și deconectarea de la  activitățile curente (muncă, învățătură etc.), deturnarea de la realizarea visurilor, ambițiilor și plăcerilor noastre pot constitui, în timp, o sursă generatoare de nemulțumire, depresie, neliniște, nesomn, tulburări de comportament și altele. 

Legăturile interumane influențează în mod special copiii. Distanțarea socială nu trebuie să coincidă cu cea emoțională.

Un copil nu este pregătit să crească și să evolueze armonios în izolare, într-un cerc limitat, într-un anturaj fără oferta, variație. Școlarul nu se pricepe să gestioneze o asemenea situație, astfel încât poate acumula stres, tensiune, revoltă, agitație. Este benefică eliminarea expunerii la știri, crearea unui mediu de siguranță și încredere, încurajarea exprimării stărilor și sentimentelor (inclusiv frici, îngrijorări), oferirea constanța a unui suport, dezvoltarea unui mediu prietenos în care se vorbește, se simt și se exprimă emoțîi.

„Varietatea și oferta de emoțîi este cheia dezvoltării unui copil.”

Varietatea și oferta de emoțîi este cheia dezvoltării unui copil. Oferta de opțiuni, condițîi, variante, alternative, competiția, tovărășia, camaraderia, toleranță sunt cel mai bine experimentate la școală, în colectivitate. Este câmpul de antrenament, exercițiu, interacțiune, verificare, încercare pentru un copil. 

Nu-i deconectați pe copii de la prieteni, dascăli, de la pregătire, joc și școală! Păstrarea acestor conexiuni, păstrarea obiceiurilor din timpul școlii (de la orele de curs, de sport, de educație plastică, IT, inclusiv de servire a mesei cu colegii etc.) îi va menține activi și încrezători. Rutină și structura creată de școală au o importantă covârșitoare și pot fi menținute și de acasă. Gășiți și folosiți aceste cai!

Eu cred în aceste principii și promovez profilaxia și vindecarea în armonie somato-psiho-emoțională. Copilul este entitatea la care echilibrul poate fi atins doar prin conectarea emoției la psiho-somatic, disocierea acestora putând genera conflicte psiho-afective majore. 

Orice ni s-ar întâmplă, ipotetic, în oricare dintre scenarii, cei care vor rămâne sau cei care vor veni, în oricare timpuri și condițîi, doar prin pregătire, muncă, joc, conexiune-ȘCOALĂ-COLECTIVITATE pot clădi și împinge lumea mai departe!

Mediul virtual ne ajută să rămânem conectați

Noi, toți, în poveștile noastre, evocăm timpurile școlii, liceului, facultățîi, stagiului militar, cantonamentelor sportive, olimpiadelor școlare, taberelor, adică colectivitățile cărora am aparținut!

Nu în ultimul rând, aveți grijă la modul/principiile de alimentație (3 mese principale + 2 gustări – aport caloric suficient, fiecare zi să nu fie lipsită de toate clasele de alimente – rație alimentară corectă, cu precădere pe categoria proteine animale-furnizori de aminoacizi, drept constituenți de imunoglobuline-imunitate și minerale + vitamine-catalizatori ai reacțiilor chimice, hidratare suficientă, chibzuință în consumul de dulciuri rafinate și grăsimi), dar și la modul de activare fizică (repausul prelungit predispune la sedentarism, oboseală, tristețe, nesomn, disfuncțîi endocrine; recomandare de exercițîi fizice, dans etc.). 

Spre exemplu, se pot stabili conexiuni online, pe aceste subiecte, cu profesorul de sport pentru elaborarea unor programe de exercițîi fizice sau cu personalul din blocul alimentar pentru alcătuirea unor meniuri sau cu personalul din cabinetul medical pentru a obține informațîi privind subiecte de interes medical.

Cu stimă, Dr. Elena Croitoru – Şcoala Internaţională King George

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.