Competențele digitale ale elevilor vor acoperi șase arii principale, care trebuie să urmărească evoluția fiecărui rezultat al învățării, respectiv progresia competențelor.
Cele șase arii sunt prezentate în Cadrul de competențe digitale pentru elevi, document publicat, astăzi, în Monitorul Oficial.
Potrivit actului normativ, modelul de referință cuprinde o arie introductiv de bază. Aceasta vizează abilități elementare de utilizarea dispozitivelor digitale comune (calculatoare, smartphone-uri, tablete) și cunoștințe de bază despre internet, software, precum și concepte fundamentale ale digitalizării (date, informație, securitate cibernetică). Aria introductivă joacă un rol important pentru reducerea reticenței față de noile tehnologii și pentru stimularea unor atitudini critice constructive față de transformarea digitală.
Alte arii de competență vizează alfabetizarea informațională și a datelor, comunicarea și colaborarea digitală, crearea de conținut digital, siguranța cibernetică și utilizarea responsabilă a tehnologiei. Aceste arii acoperă o gamă largă de abilități, de la căutarea și evaluarea informației până la crearea de conținut digital și aplicarea tehnologiei în diverse domenii (de exemplu, antreprenoriat, științe, arte etc.).
Descrierea sintetică a ariilor de competențe și a competențelor specifice este prezentată aici: Monitorul Oficial Partea I nr. 1057Bis
o la b o r a r e a di gi t a l ă, cr e a r e a de co n ț i n u t di, si ci și uti re a te h n o lo g i ei