fbpx

Dirigenția a devenit o materie școlară ignorată, semnalează elevii, în raportul RISEN

Photo 41532403 © Monkey Business Images | Dreamstime.com

Dirigenția este o materie școlară la care cei mai mulți dintre elevi nu au acces în forma în care această disciplină a fost concepută, arată Raportul Național privind Implementarea Statutului Elevului la nivel Național, lansat, astăzi, de Consiliului Național al Elevilor.

Conform răspunsurilor elevilor, consemnate în documentul consultat de ”Educație Privată”, se poate observa că orele de dirigenție nu urmăresc scopul inițial al acestora, cel de consiliere personală. Dintre elevii chestionați, 47,5% au susținut că au existat cazuri în care aceștia să fi făcut o altă oră în timpul celei de dirigenție, iar 11,6% au declarat ferm că nu au făcut deloc ore de dirigenție în ultimul an școlar.

Raportul se bazează pe răspunsurile de la 22.000 elevi și profesori. Metodă de colectare: chestionar diseminat prin intermediul elevilor și profesorilor.

Personalul didactic care îndeplinește activitatea de diriginte, învățătorii, educatoarele, institutorii și profesorii pentru învățământul preșcolar și primar beneficiază de o indemnizație de 10% aplicată salariului de bază.

Conținutul activităților specifice funcției de diriginte, conform reglementărilor legale în vigoare
(1) Dirigintele desfășoară activități de suport educațional, consiliere și orientare profesională pentru elevii clasei pe care o coordonează. 
(2) Activitățile cuprind teme stabilite de către diriginte pe baza programelor școlare pentru aria curriculară „Consiliere și orientare” în vigoare și în concordanță cu specificul vârstei și cu interesele/solicitările elevilor. Totodată, activitățile cuprind și teme privind educația rutieră, educația și pregătirea antiinfracțională a elevilor, protecția civilă, educația antiseismica, antidrog, împotriva traficului de persoane etc., în conformitate cu prevederile actelor normative și ale strategiilor naționale, precum și în baza parteneriatelor stabilite de Ministerul Educației, Cercetării și Inovării în colaborare cu alte ministere, instituții și organizații. 
(3) Dirigintele desfășoară și activități educative extrașcolare, activități pe care le stabilește după consultarea elevilor și în concordanță cu specificul vârstei și nevoilor identificate pentru colectivul respectiv de elevi. 
(4) Pentru a se asigura o comunicare constanța, promptă și eficientă cu părinții, dirigintele realizează activități de suport educațional și consiliere pentru părinți. 
Sursă foto: https://www.dreamstime.com/stock-photo-female-high-school-teacher-taking-class-students-raising-their-hands-image41532403

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.