
Marilena Stoica, directoarea Școlii Gimnaziale ‘Pia Brătianu” din București, afirmă că o explicație pentru rezultatele slabe de la simularea de Evaluare Națională poate fi calitatea educației din clasele primare.
„Cred eu că o problemă este în clasele primare. Nu se poate ca la sfârşitul clasei a patra un copil să nu ştie să scrie, să citească, să socotească. Atâta timp cât în şapte ani nu au învăţat să socotească, credeţi dumneavoastră că mai învaţă în următoarele luni? Dar vor intra la liceu cu media 1, cu media 2, că şi aici este o problemă. De ce se intră la liceu cu mediile astea?”, a declarat cadrul didactic, potrivit TVR Info.
Peste 57% dintre elevii care au participat la simularea de Evaluare Națională au luat note între 1 și 4,99 la proba de matematică, potrivit statisticilor comunicate, vineri, de Ministerul Educației.
De asemenea, mai puțin de 3% dintre elevi au reușit să ia note peste 9 la proba de matematică
La proba de limba română procentul este semnificativ mai mare: 7,3% dintre elevi au avut note în acest interval.
Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare.
Mult adevăr grăieşte…BGA
Nu sunt de acord cu doamna directoare.
Vorbește prostii.
La clasele primare se muncește foarte mult
Habar nu aveți.
De ce nu i-au lăsat profesorii repentenți pe elevi în clasa a cincea?
Aruncați vina pe cine nu trebuie.
Unii directori de școală nu ar trebui să mai fie în funcție.
În clasele primare se lucrează cel mai mult și la cel mai înalt nivel! De ce elevi care merg foarte bine în clasele primare, se pierd când intră în ciclul gimnazial?! Repetenția unei clase trebuie făcută începând cu clasa I. De aici pornesc problemele unor elevi.