
Reducerea numărului de discipline de la 15-18 la un număr rezonabil este o necesitate, afirmă Anda Laura Silea, directoarea Liceului Teoretic I.C. Drăguşanu, din Victoria, Braşov.
Într-un interviu acordat News.ro, ea explică de ce elevii au nevoie de un orar mai aerisit.
”După 20 de ani cu aceleaşi planuri-cadru, era evident că sistemul nostru educaţional avea nevoie de modernizare şi cred că ceea ce foarte mulţi profesori îşi doresc cu adevărat este, în primul rând, stabilitate şi continuitate în implementarea programelor, o regândire a conţinuturilor propuse şi adaptare la numărul de ore, dar şi nevoia de mai multă aplicare practică a acestora. Reducerea numărului de discipline de la 15-18 la un număr rezonabil este o necesitate pe care o constatăm zilnic. Elevii noştri sunt copleşiţi de supraîncărcarea curriculară si mai ales de supraîncărcarea teoretică. Însă mai important decât orice reformă curriculară este nevoia de aplicare în viaţa de zi cu zi”, afirmă profesoara, în interviul citat.
”Consider că viitoarele planuri-cadru trebuie să integreze cele opt competenţe-cheie identificate: alfabetizare avansată, competenţe multilingvistice, STEM, digitale, personale şi sociale, civice, antreprenoriale şi de sensibilizare culturală.
Prioritatea absolută trebuie să fie continuarea literaţiei fundamentale. Se poate observa că multe dintre dificultăţile elevilor la materiile complexe provin din deficienţe la aceste competenţe de bază, chiar dacă elevii ajung la nivel liceal, mai ales în cazul elevilor reveniţi în ţară.
Educaţia media trebuie să devină obligatorie, nu opţională. În contextul proliferării dezinformării şi al influenţei masive a reţelelor sociale asupra tinerilor, această competenţă este vitală pentru formarea unor cetăţeni responsabili şi capabili de gândire critică”, adaugă directoarea de liceu.
Citește interviul integral pe News.ro.
Foto: ID 9330635 © Picsfive | Dreamstime.com