Ministra Educaţiei, Ligia Deca, a declarat, astăzi, că la nivel naţional 26,2% dintre specialişti în IT&C sunt femei, ceea ce plasează ţara noastră pe locul trei în Uniunea Europeană.
„Se spune că dacă vrei să educi o comunitate, începi prin a educa femei, pentru că femeile sunt cele care de regulă stau alături de copii în procesul educaţional, care inspiră alegerile copiilor lor şi atunci aşa cum ne concentrăm pe educaţia fetelor şi femeilor la nivel global pentru a combate probleme de tip analfabetism, aşa cred că ne putem concentra atât pe formarea iniţială cât şi pe formarea continuă a femeilor în zona IT&C pentru a acoperi deficitul de specialişti în viitor în acest sector”, a precizat ministra, potrivit Agerpres.
Discuţia despre competenţe digitale şi câţi absolvenţi de programe de computer science la modul general avem este una relevantă nu numai în România, dar şi la nivel european. Vedem o serie de iniţiative care vizează nu neapărat o competiţie între femei şi bărbaţi, ci acoperirea deficitului de specialişti în zona digitală, în sens larg, pentru că există un deficit şi la nivel naţional şi la nivel european şi o resursă insuficient gândită pentru a-şi atinge potenţialul sunt fetele/femeile care ar putea fi implicate şi care ar putea avea acces la programe de formare atât în zona învăţământului superior, cât şi în zona formării profesionale. Nu stăm atât de rău când vine vorba de specialişti în zona IT&C la nivel european. La nivel naţional avem 26,2% dintre specialişti în IT&C care sunt femei, ceea ce ne plasează pe locul trei în Uniunea Europeană, deci România stă mai bine decât multe alte state din spaţiul comunitar, ceea ce înseamnă că avem totuşi o deschidere la nivelul fetelor pentru a urma programe de computer science”, a afirmat ministra Educaţiei, la lansarea proiectului „The Girls Code”, parte din iniţiativa „Breaking Barriers”, eveniment care a avut loc, miercuri, la Colegiul Naţional „Spiru Haret”.