David: Profesorii de liceu vor folosi obligatoriu 25% din timp pentru alte activități decât predarea

ID 8587183 © Sergey76 | Dreamstime.com

Profesorii de liceu vor folosi obligatoriu 25% din timpul alocat respectivei discipline pentru alte activități decât predarea, a anunțat, astăzi, Daniel David, ministrul Educației și Cercetării.

”Avem nevoie de conținuturi mult mai aerisite, iar sugestiile pe care le avem în acest moment în zona de gimnaziu, până la 25% din timpul alocat unei discipline să fie utilizat pentru alte activități, ca să nu fie lecția și ora,  și acele activități se referă la consolidare, activități remediale, aplicabilitatea cunoștințelor la viața de zi cu zi, pregătire pentru diverse examene, olimpiade și așa mai departe, acea sugestie la nivelul liceului cred că trebuie să se transforme în obligație. Adică așa vom gândi timpul alocat și programele, conținuturile, astfel încât să nu mai fie sugestie, ci așa să fie efectiv gândite programele”, a transmis ministrul Educației și Cercetării, în cadrul unei conferințe de presă. 

”Cred că este un lucru foarte important și e bine de comunicat acest lucru către oameni, fiindcă este un mecanism foarte bun de aerisire, ca să spun așa, a presiunii curriculare sau de reducere a presiunii curriculare care există în acest moment pe elevi”, a adăugat Daniel David. 

Ministrul Educației a mai vorbit despre acest subiect și într-o intervenție publică recentă la Digi 24.

”În timpul liceului, încă predăm prea mult, nu predăm prea atractiv și totul este prea centralizat. Nu e prea personalizat, nu lasă libertate școlilor, nu mai vorbesc de elevi. Și atunci, dacă vrei să schimbi ceva, trebuie să pornești cu o regândire a arhitecturii, prin planurile-cadru, adică ce discipline și cam câte ore ai aloca lor. Dar după aceea vine pasul doi, în care la fiecare disciplină stabilești ce conținuturi trebuie să fie. Ai nevoie de conținuturi aerisite și relevante. Nu mult, doar cât trebuie și relevant pentru copii.

Dacă ai o astfel de programă, lași și loc, pentru că, de exemplu, reflexul școlilor clasice este <ora și lecția, ora și lecția>. În mod normal, dacă te uiți și la ce se întâmplă în alte sisteme, am început și noi să implementăm în zona gimnaziului, la o disciplină, din numărul de ore, lași 20-25% pentru alte activități. Consolidare, aspecte remediale, aplicabilitate la viața cotidiană. Nu este ora și lecția, ora și lecția”, a afirmat Daniel David la emisiunea ”Cu mintea deschisă”, difuzată de Digi 24.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.