David: În raportul de pe 19 mai, voi sugera schimbări la Evaluarea Națională

Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, a anunțat că, în raportul de pe 19 mai, în care va prezenta un diagnostic al sistemului de învățământ, va sugera și schimbări în ceea ce privește Evaluarea Națională de la clasa a opta.

În cadrul unei intervenții pe pagina de Facebook a MEC, David a explicat că examenul de la finalul gimnaziului ar trebui să includă mai multe competențe-cheie ale elevilor.

La întrebarea de ce examenul de Evaluare Națională conține probe din doar două discipline, în condițiile în care copiii pot să fie buni la alte materii, ministrul a răspuns: ”Da, cred că aveți dreptate. În raportul pe care îl voi propune, voi veni și eu cu sugestii în acest sens. Și eu cred că, la nivel de gimnaziu, cât timp nu avem, încă, specializare, noi ar trebui să acoperim toate competențele-cheie pe care țintim să le transferăm prin educație în mintea și comportamentul copiilor.”

”De asemenea, să nu uităm că, totuși, avem prin lege și posibilitatea ca liceele să organizeze, în funcție de profilul și de specializările pe care le au, examene specifice pe anumite materii, dincolo de matematică și limba română, până la un procent de 50%. Sigur, acolo va trebui să controlăm foarte riguros metodologia de examen, subiectele, modul în care se evaluează lucrurile, dar există această posibilitate”, a adăugat Daniel David.

raportul de pe 19 mai

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.