
Actuala denumire de „Inspectorat Şcolar” poartă o conotaţie negativă, asociată cu inspecţia, corectarea „cu roșu” a greşelilor şi sancţionarea, afirmă Daniel David, ministrul Educației și Cercetării.
Oficialul a declarat, potrivit News.ro, că această abordare a generat o rezistenţă naturală din partea profesorilor, mulţi dintre ei foşti elevi obişnuiţi cu teama de evaluare şi de judecată. Dorinţa de a schimba denumirea provine din necesitatea de a crea o nouă percepţie: aceea a unui partener care oferă sprijin, nu doar verifică, a explicat Ministrul Educaţiei, la Prima News.
David a explicat că, în prezent, avem o fragmentare a structurilor de suport în teritoriu: Inspectorate Şcolare, Casa Corpului Didactic (CCD) şi Centrele Judeţene de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CJRAE), plus alte birouri. Noua viziune a ministrului propune o singură structură coordonată, sub a cărei cupolă să funcţioneze toate aceste entităţi, având atribuţii bine definite şi o zonă de autonomie menţinută.
De asemenea, se propune o clarificare a rolului inspectorului general. Recunoscând natura sa politică (numit odată cu guvernul), se doreşte limitarea atribuţiilor sale la rolul de interfaţă între Minister şi teritoriu, fără a putea afecta operaţionalul, care va fi consolidat şi profesionalizat. Astfel, se elimină „luptele politice mascate” şi se asigură o stabilitate şi o direcţie clară în implementarea politicilor educaţionale, a transmis Daniel David.
Dialogul constant cu cadrele didactice şi societatea civilă, precum şi deschiderea Ministerului de a discuta propuneri şi de a face simulări, au contribuit la crearea unui consens. Este o recunoaştere a faptului că „lucrurile nu mai pot rămâne în felul acesta” şi că o schimbare este nu doar dorită, ci şi absolut necesară pentru un viitor mai bun al educaţiei româneşti, a declarat Ministrul Educaţiei.