David: Arde regândirea curriculumului pentru liceu. Profesorii îl salvează parțial

Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, afirmă că marea urgență a reformei în educație este regândirea curriculumului la nivel de liceu.

În cadrul unei emisiuni la București FM, David a explicat că programa școlară la liceu este foarte veche și doar profesorii dedicați reușesc parțial să salveze situația și să le ofere elevilor informații actualizate.

”Ce arde? Arde regândirea curriculumului la nivel de liceu. Acolo avem un curriculum complet depășit de vremuri, am și spus într-o declarație și am văzut că a fost preluată, deși n-am ținut neapărat să fie preluată în forma aia, că suntem în Epoca de piatră, nici măcar în Evul Mediu, și vă spun și de ce. Am făcut schimbări în curriculum la nivelul învățământului primar în 2012-2013 și am avut efecte pozitive în diverse teste internaționale, cum e TIMSS-ul. Am făcut modificări în curriculum la nivel de gimnaziu în 2017 și începem să avem unele rezultate, mai ales în zona matematicii.

 

La nivelul liceului avem un curriculum de prin 2008-2009, deci înainte de 2010. Avem, pe baza acelui curriculum, manuale care funcționează la nivel de liceu care sunt de dinainte de a adera la Uniunea Europeană. Deci, efectiv, acolo lucrurile sunt depășite de timp. Dacă n-ar fi profesorii dedicați, care încearcă cumva să actualizeze informațiile prin modul de predare, suntem mai degrabă la muzeu decât într-o școală care ne pregătește pentru prezent și viitor. Profesorii salvează parțial curriculumul”, a afirmat Daniel David.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.