fbpx

Curs de Inovație media și Tehnologie, la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării

Bogdan Oprea, cadru universitar la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, a anunțat că, începând din acest an universitar, va susține un curs de Inovație media și tehnologie la instituția de învățământ superior.

În cadrul cursului, studenții vor analiza tehnologia și inovațiile ei și din perspectivă critică, în special în ceea ce privește riscurile privind accesibilitatea și adâncirea inegalităților bazate pe gap-ul tehnologic, manipularea de masă, confuziile privind lumile reală – virtuală în raport cu riscul de agresiune, compromiterea confidențialității.

Anunțul făcut de Bogdan Oprea:

Și, acum, vestea cea bună a sezonului pentru mine, pe care tocmai am aflat-o: Consiliul FJSC a aprobat (le mulțumesc colegilor pentru vot) noul meu curs facultativ, „Inovație media și tehnologie / Media Innovation and Technology” (MIT)!

 

În timpul orelor de MIT, vom experimenta, împreună cu studenții, tehnologiile emergente care pot fi aplicate în media, relații publice și publicitate, realitatea virtuală (VR), realitatea augmentată (AR), realitatea mixtă (MR) și realitatea extinsă (XR); vom păși în lumea metaversurilor și vom înțelege care sunt provocările Web 3.0, Internet of Things, 5G-ului, inteligenței artificiale (AI) și ale tehnologiilor provocatoare precum blockchain, crypto și NFT.

 

Vom vedea cum se construiesc experiențe inovatoare de immersive media, 360 de grade și nu numai în departamente de research & development precum „R&D The New York Times”, „R&D BBC”, „The Lede Lab” al „The Washington Post” și vom admira tot ce produce industria media mai inovativ și provocator printre laureații Media Innovation Awards (MIAs), Online Journalism Award (OJAs) și Online News Association.

 

La cursurile și seminarele de MIT vom învăța să creăm obiecte 3D prin tehnica fotogrametriei, utilizând doar propriul nostru telefon mobil și aplicații gratuite. Vom descoperi ortofotografiile și ortomosaicurile și vom vedea, de exemplu, cum se folosesc imagini obținute prin crowdsourcing pentru a recrea, în format 3D, pentru lumea virtuală, vechea arhitectură a Catedralei „Notre-Dame” din Paris, distrusă de devastatorul incendiu din aprilie 2019. Vom experimenta ochelarii 3D Oculus Quest de la Meta și vom face, unii dintre noi, poate, prima noastră vizită pe Marte cu ajutorul imaginilor 360 de grade captate de roverul Curiosity, apoi, vom păși virtual prin galeriile Muzeului Louvre din Paris și ale Smithsonian Institution, cel mai mare complex muzeal, de educație și cercetare din lume.

 

Vom învăța cum să folosim câteva dintre cele mai populare motor cross-platforms de creat jocuri și scenarii de storytelling pentru realizarea de conținuturi media, de relații publice și publicitate, dar și platforme de codare în VR și AR. Vom testa, totodată, aplicații care folosesc tehnologia inteligenței artificiale pentru a realiza videouri și imagini artistice, și ne vom amuza, în pauze, jucându-ne cu aplicații de synth și tokkingheads.

 

La orele de MIT ne vom familiariza cu toate aceste tehnologii și cele care vor fi lansate și adoptate pe parcurs și vom căuta împreună cu studenții modalități inovative de a le integra în viața de zi cu zi imaginând moduri noi de storytelling în presă, relații publice și publicitate.

Nu în ultimul rând, pentru că suntem responsabili, vom analiza tehnologia și inovațiile ei și din perspectivă critică, în special în ceea ce privește riscurile privind accesibilitatea și adâncirea inegalităților bazate pe gap-ul tehnologic, manipularea de masă, confuziile privind lumile reală – virtuală în raport cu riscul de agresiune, compromiterea confidențialității, dar și derealizarea, depersonalizarea și alte afecțiuni psihice, inclusiv, dependența de tehnologie.

 

Deoarece cursul de față a luat naștere în această formă acolo, trebuie să le mulțumesc profesorilor de la „Walter Cronkite” School of Journalism and Mass Communication din cadrul Arizona State University din Phoenix, AZ, SUA, în special Rethei, pentru lucrurile pe care le-am învățat în această vară în laboratoarele lor de inovații și, bineînțeles, Departamentului de Stat al SUA pentru că m-a selectat printre bursierii internaționali ai 2022 Study of the United States Institute on Journalism, Technology and Democracy, Study of the U.S. Institutes (SUSI) for Scholars. Am completat tot ce am experimentat acolo cu multe cursuri online acreditate și mooc-uri, dar și cu lecturi și discuții cu specialiști. Și acesta este doar începutul. Despre revelația lansării noului curs, cu altă ocazie, căci este și ea o poveste cu toate ingredientele unei pilde care trebuie spuse.

 

Și, așa, ca o vorbă de încheiere pentru că îmi vine mereu în minte și a fost și descoperirea mea, la cursul „Inovație media și tehnologie”, studenții vor putea descoperi că „The sky is the limit!” este un citat motivațional al trecutului pentru că, în lumea tehnologiilor inovatoare, de fapt, „The virtual sky has absolutely no limit!”.

 

lustrație: colaj cu imagini din laboratoarele ASU Creativity Commons – Arizona State University din Tempe, AZ, SUA, iunie 2022

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.