fbpx

Cum se adaptează elevii LLI Academy la noua structură a Bacalaureatului

ID 33099347 © Karuna Em | Dreamstime.com

Cum se adaptează elevii LLI Academy la noua structură a Bacalaureatului

Schimbările recente în structura examenului de Bacalaureat aduc atât provocări, cât și oportunități pentru elevii din România.. La Little London International Academy, această tranziție se remarcă printr-un sistem de sprijin educațional bine organizat și o abordare personalizată, adaptată nevoilor fiecărui elev.

Principalele schimbări în structura Bacalaureatului

Modificările recente au schimbat structura probelor și calendarul examenului. Cum au fost percepute aceste modificări, care sunt principalele lor efecte și cum contribuie LLI Academy la pregătirea elevilor pentru acest nou format? Despre acestea, am discutat cu cadrele didactice de la Little London.

Alexandra Toader, director educațional și profesor economie la LLI Academy, a subliniat că programarea probelor în februarie poate reduce presiunea din perioada iunie-iulie și permite o evaluare mai realistă a competențelor practice. Totodată, „dacă analizăm provocările, unele ar putea fi legate de stresul suplimentar din prima parte a anului și de necesitatea unei pregătiri constante. Elevii ar putea resimți o presiune mai mare în primul semestru. Unele competențe, precum cele digitale, necesită investiție în resurse și timp suplimentar.”, menționează Alexandra Toader.

Diana Negoiță, profesoară de istorie la Little London, a observat că devansarea competențelor poate fi benefică, dar a remarcat și dificultăți inițiale: „Introducerea dreptului elevilor de a-și vedea lucrările înainte de a face contestație este o noutate de care aceștia s-au bucurat. Ținând cont de faptul că probele scrise se vor susține imediat după terminarea clasei a XII-a, competențele în luna februarie pot fi benefice pentru elevi din mai multe motive. Deși reprezintă un efort inițial pentru acomodarea cu noua organizare calendaristică, elevii vor intra în atmosfera de examen din timp prin susținerea competențelor în iarnă și, mai mult decât atât, vor avea mai mult timp pentru a concentra doar asupra probelor scrise.”

Profesoara de matematică de la LLI Academy, Rodica Chiriac, a subliniat că „noua configurație a Bacalaureatului, cu probele de competențe în februarie ar putea fi un plus în pregătirea probelor scrise, în ciuda aglomerării activităților din lunile  februarie și martie (concursuri școlare, olimpiade și simulări)

Pe de altă parte, susținerea competențelor de Bacalaureat în luna februarie va permite elevilor să finalizeze examenele din vară mai devreme și să-și concentreze pregătirea pentru admiterea la facultate.”

Cum percep elevii aceste modificări?

Elevii de la Little London s-au adaptat diferit la aceste schimbări. Alexandra Toader a remarcat că mulți au apreciat accentul pus pe competențe practice: „O parte dintre elevi sunt plini de entuziasm, pentru că apreciază faptul că noile cerințe pun accent pe abilități utile, cum ar fi cele digitale și lingvistice, pe care le consideră esențiale în viitorul lor academic și profesional. Pentru altii, programarea probelor de competențe în februarie aduce un sentiment de presiune, mai ales pentru aceia care simt că nu au suficient timp să se pregătească. De asemenea există păreri împărțite despre volumul de muncă. În timp ce unii consideră că schimbarea distribuie mai bine volumul de învățare pe parcursul anului, alții resimt stresul suplimentar în prima parte a anului școlar.”

Iuliana Costea, profesoară de limba și literatura română la LLIA,  afirmă că elevii au avut reacții diverse în fața schimbărilor: pe de o parte, organizarea competențelor în lunile ianuarie-februarie, le oferă mai mult timp de pregătire înaintea examenelor, dar, pe de altă parte, programarea probelor scrise din 10 iunie este o sursă de îngrijorare, elevii considerând că ar fi avut nevoie de una-două săptămâni pentru odihnă și fixarea informațiilor.

Mihaela Vâjâitu, profesoară de fizică la Little London, subliniază că elevii au acceptat modificările și se implică activ în pregătirea pentru bacalaureat. Diana Negoiță completează cele spuse, menționând că „elevii s-au adaptat complet la noua organizare, pregătirea începând din timp, aceștia se simt pregătiți și încrezători”.

Strategii de pregătire și sprijin personalizat

Profesorii LLI Academy au implementat diverse metode pentru a răspunde cerințelor fiecărui elev. De exemplu, Alexandra Toader ne-a confirmat faptul că realizează o planificare personalizată, creând, în acest fel, un plan adaptat fiecărui elev, cu accent pe consolidarea conceptelor de bază, exerciții complexe și testele model de examen. „Ofer feedback constant, teste intermediare și sesiuni de clarificare, ajustând strategia în funcție de progresul fiecărui elev. Această abordare asigură pregătirea eficientă, dezvoltând competențele teoretice, analitice și practice cerute la Bacalaureat.”

„Suștinerea simulărilor săptămânale care sunt adaptate conținuturilor parcurse reprezintă un indicator util în identificarea nevoilor fiecărui elev, acestea devenind reperul activităților viitoare, precum și al întâlnirilor ,,unu la unu” în cadrul cărora putem lucra aspectele ce necesită îmbunătățire.”, completează Iuliana Costea.

Testele personalizate pe gradul de pregătire sunt metode pe care Mihaela Vâjâitu le pune în aplicare când vine vorba de competențele cerute la examen și nevoile elevilor. „Resursele folosite sunt materiale digitale concentrate, manuale, culegeri, subiecte bacalaureat publicate pe site-ul edu.ro. Întâlnirile live sunt cele mai eficiente pentru a putea vedea partea de tehnoredactare a lucrării.”

De asemenea, Diana Negoiță completează cele menționate anterior, evidențiind importanța colaborării și a abordării diferite: „Deși examenul testează aceleași conținuturi și competente pentru toți elevii, caut sa integrez în cadrul orelor modalități diferite de explicare a conceptelor, în funcție de nevoile elevilor mei. Consider că acest lucru se poate realiza cu succes doar prin intermediul unei colaborări între actorii principali ai educației: elevii, profesorii, școala și părinții.”

Anca Dumitrașcu ne spune că pregătirea începe cu o evaluare a nivelului elevilor, urmată de obiective și materiale adaptate. Progresul este monitorizat constant, iar metodele sunt ajustate pentru stilurile de învățare. Feedbackul și sprijinul personalizat asigură motivația și pregătirea pentru Bacalaureat. Noua structură a examenului este o provocare, dar elevii noștri beneficiază de resursele și încrederea necesare pentru succes.

Schimbările din structura examenului de Bacalaureat aduc atât provocări, cât și oportunități pentru elevi, iar la Little London International Academy, această tranziție este susținută printr-o abordare personalizată și strategii de pregătire bine fundamentate. Printr-un sistem educațional adaptat și resurse dedicate, elevii sunt pregătiți nu doar să facă față noilor cerințe, ci să le transforme într-o oportunitate de dezvoltare academică și profesională, consolidându-și încrederea și competențele necesare pentru succesul la Bacalaureat.

ID 33099347 © Karuna Em | Dreamstime.com

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.