fbpx

Cum s-a digitalizat Școala Gimnazială nr. 59 București, în timpul pandemiei și după

Ultimii ani ne-au rezervat destul de multe surprize neplăcute, din păcate, adeverindu-se, cumva, un proverb chinezesc din vremuri apuse, care funcționa pe post de amenințare: „Fie ca în viață să ai parte de vremuri interesante”. Ei bine, perioada recentă ne-a demonstrat că toată lumea se poate uni împotriva unui inamic comun, însă, totodată, multe alte probleme au fost aduse spre lumina reflectoarelor. Ca de exemplu digitalizarea României, un proces care a fost trecut pe repede-înainte odată cu declanșarea pandemiei. Putem spune, deci, că au rezultat și lucruri bune în urma acestei situații. Școala Gimnazială nr. 59 

Ne amintim cu toții momentul în care școlile au trecut în online și de părinții care au fost nevoiți să găsească soluții rapide și să facă anumite sacrificii pentru ca micuții lor să poată continua să studieze în acel „nou normal”. Ei bine, în tot acel context nefavorabil, au fost și vești bune: multe inițiative digitale au izvorât din această situație neplăcută, iar una dintre ele este vizibilă în Școala Gimnazială nr. 59, din cartierul bucureștean Drumul Taberei. Acolo, copiii se pot bucura de unele dintre cele mai moderne săli de clasă care există la nivel național, aceștia fiind entuziasmați de toate dispozitivele care sunt dezvoltate pentru a le facilita accesul la procesul de învățare. Pentru că tehnologia, atunci când este pe mâna copiilor curioși, rezultă într-o potrivire instantanee.

logitech

Lucrurile bune care au izvorât dintr-o situație nefericită

Trecerea bruscă la un nou sistem de învățare, online, impersonal, la distanță, a însemnat o provocare imensă pentru toți cei implicați. Nu doar educatorii, dar și părinții au fost puși în situația de a se adapta și de a căuta soluții pentru a facilita accesul copiilor la educație, iar faptul că unii dintre părinți foloseau tehnologia necesară pentru comunicare și colaborare la locul de muncă în același context pandemic a însemnat un avantaj imens. Să fim sinceri: și noi ne-am fi dorit astfel de sisteme în vremea generației noastre și nu putem decât să ne bucurăm văzând că se fac eforturi în acest sens și mai ales că lucrurile se mișcă în direcția potrivită.
 

„Recomand tuturor școlilor să aibă un astfel de sistem bine pus la punct, pentru că știm foarte bine, logica învățării este să ne adaptăm și la noile generații”

Paula Copăcel, Director Școala Gimnazială nr. 59, București


Echipamentul folosit a fost camera de video conferință Logitech Rally, unul dintre cele mai bune astfel de dispozitive de pe piață lansate până acum, și totodată unul care permite celor mici dar și celor mai mari o interactivitate sporită. Odată cuplată la sisteme cu Microsoft Teams, aceasta permite unei clase să ia parte într-un mod simplu, intuitiv, și mai ales colaborativ, la programul normal.

O experiență mai distractivă

Acum este mult mai ușor pentru elevii care nu pot veni în persoană la școală, din varii motive, să poată fi alături de colegii lor de clasă chiar din propria sufragerie, interactivitatea fiind asigurată de sistemul performant Logitech amintit. Ba mai mult, ei pot participa de la distanță chiar și la evaluări finale, la teste sau la susținerea proiectelor. În plus, profesorii pot susține, la rândul lor, orele de acasă, în cazul situațiilor care îi împiedică să fie prezenți fizic în sala de curs.

ASBIS Logitech

Toată experiența elevilor este mai interesantă, mai distractivă, dar și mai folositoare, ajutându-i în mod real să învețe sau să aprofundeze materia predată. Iar în ceea ce privește calitatea audio-video a sistemelor instalate, aceasta este una de top, echipamentele fiind unele dintre vârfurile de gamă ale producătorului. Totul se traduce printr-o conexiune mai bună și o imagine mai clară asupra lecțiilor predate, pentru ca cei mici să nu aibă nicio problemă atunci când iau notițe de acasă. Școala Gimnazială nr. 59 

ASBIS Logitech

Implementarea proiectului de la Școala nr. 59 s-a bazat pe soluția de colaborare de la Microsoft, Teams, aceasta fiind o soluție intuitivă care poate fi folosită și de cei care sunt începători în ceea ce privește utilizarea unui astfel de sistem și care ajută atât cadrele didactice cât și elevii să colaboreze asupra temelor, proiectelor sau activității de la școală, în timp real. Însă marele avantaj al utilizării tehnologiei de video conferință Logitech este chiar acela de a nu fi limitat la o singură soluție de colaborare, produsele fiind certificate sau compatibile și cu alte soluții similare precum Zoom, Fuze, Cisco, Google etc. Ș


„Este foarte ușor de utilizat […]. Totul ține de primul click, după care lucrurile sunt foarte ușoare și totul este absolut intuitiv. Și da, se poate folosi fără probleme sistemul, inclusiv pentru cei care nu au o pregătire de specialitate. E la îndemâna oricui.”

Paula Copăcel, Director Școala Gimnazială nr. 59, București


Logitech ASBIS

Povestea de succes care se întâmplă în prezent la Școala Gimnazială nr. 59 din Sectorul 6 este doar un mic preview a ceea ce poate însemna un sistem educațional mai conectat și mai bine pus la punct în ceea ce privește infrastructura. Putem doar spera că într-un viitor mai apropiat putem vedea această implementare în mai multe școli din România, iar vechile săli de clasă, cele pline de probleme și de echipamente învechite, să devină rapid doar o amintire îndepărtată.


Urmăriți povestea digitalizării Școlii Gimnaziale nr. 59 din București:

 

Articol susținut de ASBIS România


Citește și:

Suntem părinții perfecți pe care nu i-am avut. Și așa stricăm copilăria copiilor noștri

 

 

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.