Ultimii ani ne-au rezervat destul de multe surprize neplăcute, din păcate, adeverindu-se, cumva, un proverb chinezesc din vremuri apuse, care funcționa pe post de amenințare: „Fie ca în viață să ai parte de vremuri interesante”. Ei bine, perioada recentă ne-a demonstrat că toată lumea se poate uni împotriva unui inamic comun, însă, totodată, multe alte probleme au fost aduse spre lumina reflectoarelor. Ca de exemplu digitalizarea României, un proces care a fost trecut pe repede-înainte odată cu declanșarea pandemiei. Putem spune, deci, că au rezultat și lucruri bune în urma acestei situații. Școala Gimnazială nr. 59
Ne amintim cu toții momentul în care școlile au trecut în online și de părinții care au fost nevoiți să găsească soluții rapide și să facă anumite sacrificii pentru ca micuții lor să poată continua să studieze în acel „nou normal”. Ei bine, în tot acel context nefavorabil, au fost și vești bune: multe inițiative digitale au izvorât din această situație neplăcută, iar una dintre ele este vizibilă în Școala Gimnazială nr. 59, din cartierul bucureștean Drumul Taberei. Acolo, copiii se pot bucura de unele dintre cele mai moderne săli de clasă care există la nivel național, aceștia fiind entuziasmați de toate dispozitivele care sunt dezvoltate pentru a le facilita accesul la procesul de învățare. Pentru că tehnologia, atunci când este pe mâna copiilor curioși, rezultă într-o potrivire instantanee.
„Recomand tuturor școlilor să aibă un astfel de sistem bine pus la punct, pentru că știm foarte bine, logica învățării este să ne adaptăm și la noile generații”
Paula Copăcel, Director Școala Gimnazială nr. 59, București
Echipamentul folosit a fost camera de video conferință Logitech Rally, unul dintre cele mai bune astfel de dispozitive de pe piață lansate până acum, și totodată unul care permite celor mici dar și celor mai mari o interactivitate sporită. Odată cuplată la sisteme cu Microsoft Teams, aceasta permite unei clase să ia parte într-un mod simplu, intuitiv, și mai ales colaborativ, la programul normal.
Acum este mult mai ușor pentru elevii care nu pot veni în persoană la școală, din varii motive, să poată fi alături de colegii lor de clasă chiar din propria sufragerie, interactivitatea fiind asigurată de sistemul performant Logitech amintit. Ba mai mult, ei pot participa de la distanță chiar și la evaluări finale, la teste sau la susținerea proiectelor. În plus, profesorii pot susține, la rândul lor, orele de acasă, în cazul situațiilor care îi împiedică să fie prezenți fizic în sala de curs.
Toată experiența elevilor este mai interesantă, mai distractivă, dar și mai folositoare, ajutându-i în mod real să învețe sau să aprofundeze materia predată. Iar în ceea ce privește calitatea audio-video a sistemelor instalate, aceasta este una de top, echipamentele fiind unele dintre vârfurile de gamă ale producătorului. Totul se traduce printr-o conexiune mai bună și o imagine mai clară asupra lecțiilor predate, pentru ca cei mici să nu aibă nicio problemă atunci când iau notițe de acasă. Școala Gimnazială nr. 59
Implementarea proiectului de la Școala nr. 59 s-a bazat pe soluția de colaborare de la Microsoft, Teams, aceasta fiind o soluție intuitivă care poate fi folosită și de cei care sunt începători în ceea ce privește utilizarea unui astfel de sistem și care ajută atât cadrele didactice cât și elevii să colaboreze asupra temelor, proiectelor sau activității de la școală, în timp real. Însă marele avantaj al utilizării tehnologiei de video conferință Logitech este chiar acela de a nu fi limitat la o singură soluție de colaborare, produsele fiind certificate sau compatibile și cu alte soluții similare precum Zoom, Fuze, Cisco, Google etc. Ș
„Este foarte ușor de utilizat […]. Totul ține de primul click, după care lucrurile sunt foarte ușoare și totul este absolut intuitiv. Și da, se poate folosi fără probleme sistemul, inclusiv pentru cei care nu au o pregătire de specialitate. E la îndemâna oricui.”
Paula Copăcel, Director Școala Gimnazială nr. 59, București
Articol susținut de ASBIS România
Suntem părinții perfecți pe care nu i-am avut. Și așa stricăm copilăria copiilor noștri