fbpx

Copiii nu ar trebui „pedepsiți” pentru că mediul dezavantajat nu le permite să ajungă la niște medii minime – Simona David Crisbășanu, președinta Coaliției pentru Educație

Simona David-Crisbășanu, președinta Coaliției pentru Educație, afirmă că elevii din medii dezavantajate nu ar trebui „pedepsiți” pentru contextul socio-economic care nu le permite să ajungă la medii minime stabilite pe criterii „elitiste”. 

Intervenția sa are loc în contextul dezbaterii publice inițiate de Ministerul Educației în legătură cu Metodologia de acordare a burselor. Proiectul asumat de minister prevede că bursele de merit vor fi acordate pentru 30% din elevii unei clase, indiferent de notele acestora.

Ce spune Simona David-Crisbășanu:

Am participat, joi, 31 august, la dezbaterea online organizată de Ministerul Educației pe tema proiectului metodologiei de acordare a burselor școlare, alături de colegii mei de la Federației „Coaliția pentru Educație” și ai organizațiilor membre au participat . La dezbatere au participat în jur de 70 de persoane, reprezentanți ai elevilor, părinților, profesori, societate civilă, jurnaliști, membri ai Parlamentului.

Cele mai aprinse discuții au fost în jurul subiectului spinos al burselor de merit, de care ar urma să beneficieze, conform noii legi a educației, „minimum 30% din elevii din fiecare clasă de gimnaziu și liceu”, cu respectarea criteriilor și condițiilor stabilite prin metodologia-cadru.

Emi Beteringhe a argumentat punctul nostru de vedere și susținerea Coaliției pentru măsurile propuse de Ministerul Educației care ar putea contribui la un sistemul de învâțământ mai echitabil și la reducerea segregării.

În prezent, în România, există clase întregi de elevi care iau bursă și clase întregi unde elevii nu iau nicio bursă pentru încurajarea și recunoașterea progresului în învățare. Numeroase studii arată că mediul socio-economic este un determinant al rezultatelor academice. Iar copiii nu ar trebui „pedepsiți” pentru că mediul dezavantajat nu le permite să ajungă la niște medii minime stabilite, printr-o abordare „elitistă”, care până acum a încurajat inflația de note mari.

Împreună cu Consiliul Național al Elevilor, Coaliția salută modificările aduse în criteriile de acordare a burselor școlare, introducerea unor noi tipuri de bursă și creșterea cuantumurilor acestora, după cum este specificat în poziția comună exprimată mai jos (link in comentarii).

La dezbatere au participat, de asemenea, reprezentanți ai organizațiilor membre care și-au exprimat punctul de vedere: Teach for Romania și World Vision România.

În ce mă privește, consider că, deși măsurile propuse pot contribui la reducerea inechității și a segregării din sistemul educațional, acestea nu sunt suficiente, fiind necesare măsuri de intervenție integrate în acest sens. Pentru a asigura un impact semnificativ, este esențial ca noile prevederi să fie supuse unei evaluări atente și să fie adaptate în mod corespunzător în funcție de nevoile identificate.

Suntem deschiși pentru a colabora într-un parteneriat constructiv cu Ministerul Educației și alte părți interesate pentru a contribui la monitorizarea și îmbunătățirea continuă a politicilor publice în educație, cu scopul de a oferi șanse egale și reale pentru toți elevii din România.

Personal, sunt surprisă tare plăcut de atitudinea reprezentanților elevilor, mult mai orientați către încurajarea echității în sistem, decât reprezentanții părinților, care țin la ștacheta notelor mari, în condițiile în care procesul de evaluare lasă de dorit.

Mai multe informații despre poziția noastră comună cu Consiliul Național al Elevilor, în linkul din comentarii.
#burse #echitate #segregare

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.