Ministerul Educației a publicat astăzi, în dezbatere, proiectul de metodologie în baza căreia vor funcționa consorțiile școlare.
Conform proiectului de act normativ, consorţiile şcolare asigură:
a) prioritate cadrelor didactice angajate în unităţile membre ale consorţiului în etapele de mobilitate ale personalului didactic de predare conform prevederilor Metodologiei – cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar, precum:
(i) constituirea de posturi didactice/catedre vacante din ore existente în două sau mai multe unități de învățământ, membre ale respectivului consorțiu, din aceeași localitate sau din localități învecinate din același județ;
(ii) completarea normei didactice de predare pe perioadă nedeterminată/determinată a personalului didactic de predare titular la nivelul unităţilor de învățământ din consorțiu;
(iii) completarea normei didactice de predare pe perioadă determinată, la nivelul consorțiului, pentru cadrele didactice debutante, cărora li se poate constitui cel puţin o jumătate de normă didactică de predare în baza documentelor de numire/transfer/repartizare pe post/catedră;
(iv) constituirea normei didactice de predare, încadrarea şi întregirea normei didactice de predare a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei în două sau mai multe unităţi de învățământ ori pe două sau mai multe specializări în cadrul consorțiului;
(v) completarea normei didactice de predare pe perioadă determinată, la nivelul consorţiului, a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei, cărora li se poate constitui cel puţin o jumătate de normă didactică de predare în baza documentelor de repartizare pe post/catedră;
(vi) pretransferul consimţit între unităţile de învățământ la nivelul consorţiului, în aceeaşi localitate, în localitatea de domiciliu sau pentru apropiere de domiciliu ori prin schimb de posturi al personalului didactic de predare titular, precum și al cadrelor didactice debutante înscrise la examenul național pentru obținerea definitivării în învățământ, sesiunea anului respectiv;
(vii)modificarea repartizării cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei, la nivelul unităților de învățământ din consorțiul școlar, cărora nu li se poate constitui o normă didactică de predare completă conform deciziilor de repartizare pe post/catedră sau prin schimb de posturi.
Proiectul de metodologie poate fi accesat, integral, aici: Proiect_metodologie_consortii_scolare
Sursă foto: Freepik