
Consiliul Elevilor a pornit ca un proiect plin de emoție, inițial pentru primele noastre clase I și a II-a. Bazat pe nevoile societății moderne în ceea ce privește reprezentarea în spațiul public, pe implicare și pe spirit civic, și nu în ultimul rând pe formarea competențelor de comunicare și vorbire în public, proiectul le-a propus copiilor o modalitate nouă de învățare, prin activități nonformale. Încă din primul moment s-a încercat ceva cu totul nou pentru elevi: susținerea unui discurs liber în fața colegilor pentru a fi aleși în cadrul Consiliului Elevilor și alegerea prin votul acestora.
Ulterior tematica întâlnirilor a decurs firesc: cunoașterea grupului, identificarea nevoilor celor două clase, dezbaterea alături de colegi, înaintarea de propuneri, discuții despre grup și echipă, despre responsabilități și împărțirea acestora, despre ascultare și despre relația cu ceilalți.
Ce înseamnă punctual Consiliul Elevilor în școala noastră?
Experiența copiilor în cadrul acestui proiect nu poate fi redată mai bine decât folosind cuvintele lor. Prin urmare, încheiem această scurtă prezentare cu câteva declarații ale lor:
„Părerea mea a fost că din toate aceste jocuri am învățat întotdeauna ceva: să putem vorbi mai bine în public, să punem multe întrebări pentru a afla lucruri noi și să lucrăm cu succes în echipă.”
„Participarea la Consiliul Elevilor a fost un lucru foarte bun, am făcut foarte multe activități și am învățat prin joculețe.”
„La început, când s-a votat, m-am simțit foarte fericit pentru că am fost ales. Am avut de luat decizii grele în numele colegilor, unele lucruri le-am putut face, altele nu. Joculețe au fost foarte drăguțe. Uneori când mergeam la întâlnirea Consiliului, simțeam că este greu să îi reprezint pe colegi, nu voiam să uit nimic din ceea ce ei îmi spuneau.”
„Chiar dacă nu am fost încă de la început reprezentant, mie mi s-a părut la Consiliul Elevilor foarte frumos pentru că am putut învăța lucruri noi.”
“Eu la Consiliul Elevilor m-am simțit foarte bine pentru că am stat cu mulți prieteni și cu două dintre colegile mele de clasă. M-am simțit foarte bine și pentru că am avut ocazia să lucrez mai mult cu miss care este coordinator de proiecte. Cel mai și cel mai mult mi-a plăcut că am participat la o grămadă de joculețe educative, unele au fost chiar distractive. Prima dată, când am fost aleasă, m-am simțit ca și când aș fi sărit într-un vulcan de emoții, vulcan care a reprezentat toată bucuria simțită atunci.”
„Mi-a plăcut foarte mult toată activitatea. Mi-au plăcut joculețele pe care le-am făcut și pentru că am petrecut o parte din timp cu miss și am discutat. Asta m-a făcut foarte bucuroasă.”