fbpx

Cîmpeanu: Rolul directorului este esențial pentru testarea elevilor. Nu va fi nicio școală fără o soluție rezonabilă

Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, a declarat, la Digi 24, că rolul directorului de școală este esențial pentru a găsi soluții pentru asamblarea testelor care au sosit în școli împachetate separat pe componente. Cîmpeanu a mai spus că testele salivare au ajuns în aceeași formă și în celelalte țări europene, inclusiv în Germania. 

”Sunt absolut sigur că nu va fi nicio unitate de învățământ în care directorul să nu găsească o soluție rezonabilă prin care aceste teste să poată fi utilizate de elevi”, a spus ministrul Educației.

Întrebat despre sondajul potrivit căruia 94% dintre profesori refuză să participe la testarea elevilor, Cîmpeanu a spus: ”Tocmai finalizăm concursul pentru ocuparea posturilor de directori. În fiecare școală și grădiniță din cele 17.632 din România, rolul directorului este esențial. Sunt convins că acei directori care sunt buni manageri știu foarte bine să interacționeze și să formeze echipe, în așa fel încât cadrele didactice să arate, ceea ce în ultima vreme s-a văzut mai puțin în societate, că au responsabilitate și au interes pentru procesul educațional și pentru siguranța în școli. 94% este rezultatul unui sondaj în care eu personal nu cred. Nu cred, pentru că am discutat cu mulți colegi. Într-adevăr, foarte mulți au rezerve, n-au fost pregătiți, nu sunt dispuși să se implice, dar sunt mulți aceia care vor să se implice, care s-au implicat deja și aceia nu sunt 6%, sunt mai mulți de 6%, deci pe cale de consecință, nu pot fi 94%.

Alte declarații făcute de ministrul Educației la Digi 24:

Cerințele de performanță și de reglementare au fost elaborate de Agenția Medicamentului. Carnetul de sarcini și procedura de achiziții au fost organizate de Oficiul Național pentru Achiziții Centralizate. Contractele au fost semnate de către Inspectoratul General pentru Situații de Urgență. Conform discuțiilor cu IGSU, am fost informați la Ministerul Educației că această modalitate de livrare, în formă comună, cutii cu 25 și 50 de teste, s-a făcut pe parcursul întregii perioade, către toate țările europene, care au avut, la rândul lor, această problemă. E drept, la un nivel mai scăzut, deoarece în multe țări, testarea s-a putut organiza în școli. În România, testarea nu e obligatorie, atunci când există posibilitatea, cadre didactice și condiții în școală pentru a se asigura testarea, se va face în școală, fiind necesar acordul părinților. Acolo unde nu se face în școală, ele vor fi distribuite către elevi și vor putea fi administrate la domiciliu, sub supravegherea părinților. 

Îmi place să cred că Ministerul Sănătății, care a publicat deja și este în Monitorul Oficial instrucțiunea prin care include modalitatea de administrare a acestor teste, în condițiile în care s-a știut ce tip de teste sunt achiziționate, se va implica și pentru ca personalul medical din școli, acolo unde există, să se implice în această modalitate de testare și de distribuție. Sunt deja inspectorate școlare județene care, prin efortul făcut de colegi cadre didactice, s-au implicat în efortul de grupare a acestor componente. Fiecare cutie conține instrucțiunile și un certificat de conformitate. Există deja foarte multe școli care au făcut acest lucru și le mulțumesc colegilor cadre didactice.

Este o problemă, este o problemă mare, care necesită efortul colegilor din școli, cadre didactice sau personal medical, dar, pe lângă avantajul pe care ni-l oferă testarea, din perspectiva siguranței sanitare, această problemă este de un nivel mult mai scăzut. Important este că au ajuns în școli aceste teste.

rolul directorului

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.