fbpx

Cîmpeanu: Nu este predare online să trimiți teme pe WhatsApp sau e-mail

Predarea online înseamnă altceva decât a trimite elevilor o dată pe zi sau la câteva zile teme pe WhatsApp sau e-mail, afirmă Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, într-un interviu acordat publicației Gândul.

Pandemia de coronavirus a impus, din cauza măsurilor de restricție, predarea online, numai că, fiind o situație fără precedent, au apărut și inevitabilele sincope sau semne de întrebare referitoare la maniera optimă în care se poate desfășura predarea online, spune ministrul, în interviul citat.

Totul s-a făcut forțat, spune Sorin Cîmpeanu, și asta din cauza crizei sanitare care a obligat toți factorii decidenți să ia măsuri de urgență, predarea online fiind, practic, ”o alternativă la a închide total sistemele de educație”. Tocmai de aceea, trebuie trase concluzii, trebuie analizate domeniile unde predarea online poate oferi o modalitate alternativă  a cursurilor cu prezență fizică, iar ministrul Educației a insistat asupra a cinci elemente fundamentale.

”Important este să identificăm acele domenii în care predarea online poate fi făcută într-o manieră optimă. Pentru că, pe parcursul crizei sanitareși în România și în orice – o spun cu toată responsabilitatea – alt sistem de educație din această lume, predarea online s-a făcut forțat. La ultimele întâlniri ale miniștrilor Educației din Europa, și nu numai, s-a evidențiat faptul că predarea online a fost o alternativă la a închide total sistemele de educație.

A fost mai mult decât nimic. De ce? Pentru că niciun sistem de educație nu a fost pregătit din perspectiva predării online, care necesită minimum 5 lucruri fundamentale.

  • În primul rând – o conectivitate generalizată, la o viteză satisfăcătoare a internetului, în așa fel încât să poți să ai o predare online interactivă. Nu este predare online să trimiți o dată pe zi sau la câteva zile teme pe WhatsApp sau e-mail. N-are nimic de-a face cu predarea online.
  • Al doilea element necesar – o disponibilitate generalizată a unor echipamente adecvate. În România și în alte state s-a supralicitat capacitatea tabletelor. Or în ciclul superior al liceului, tabletele sunt instrumente insuficiente pentru complexitatea disciplinelor din respectivul ciclu.
  • Al treilea element – o pregătire a tuturor cadrelor didactice pentru predarea online, pentru că e vorba de o pregătire specifică, nu e suficient să fi un foarte bun cadru didactic, cu creta pe tablă, pentru a putea să fii un foarte bun cadru didactic la predarea online.
  • Al patrulea element – este nevoie de conținut digital pentru toate disciplinele, pentru că degeaba ai echipamente, ai conectivitate și profesori buni dacă nu există disponibil conținutul digital pentru disciplină. Și conținut digital care trebuie să fie adecvat vârstei elevului. Nu e suficient să ai conținut digital la matematica de clasa a cincea pentru a preda foarte bine la clasa a douăsprezecea. Deci, pe fiecare disciplină și pe fiecare nivel.
  • Al cincilea element – platforme de evaluare dedicate evaluării online. Prin care să fii sigur că cel care îți răspunde este elevul și nu un frate, un profesor sau un părinte al acelui elev. Altfel se pierde relevanța evaluării. Evaluarea a fost și va rămâne o componentă esențială a educației”, explică ministrul Educației.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.