fbpx

Cîmpeanu anunță primele demersuri pentru introducerea evaluării standardizate

Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, a declarat, în seara aceasta, că schimbarea de formă a calendarului școlar, prin revenirea la trimestre, trebuie susținută de o schimbare de fond, adică de introducerea evaluării standardizate a elevilor.

”Schimbarea de formă trebuie dublată de o schimbare de fond, partea de evaluare. Astăzi am avut o întâlnire pentru a vedea ce putem face pentru standardizarea evaluării”, a spus Cîmpeanu.
”Ce înseamnă standardizare? Să elimini subiectivismul factorului uman. Prin digitalizare se poate elimina eroarea umană”, a explicat Cîmpeanu. El a avansat ideea că anul acesta ar putea exista evaluare standardizată și computerizată într-un județ la Bacalaureat, iar într-un alt județ la Evaluarea Națională.
Întrebat dacă revenirea la trimestre este o certitudine, Cîmpeanu a răspuns:
”Astăzi am avut o întâlnire pentru a vedea ce putem face pentru standardizarea evaluării”.
”În sistemele de învățământ la care ne uităm cu admirație, evaluările sunt săptămânale, nu lunare”, a mai spus ministrul. El a adăugat că ”la noi, evaluările și-au pierdut din relevanță”.

Evaluarea standardizată va fi pilotată de Ministerul Educației la clasele de gimnaziu începând cu anul școlar 2022-2023, a anunțat Radu Szekely, consilier al ministrului Educației, la webinarul Lecția Deschisă – ”Evaluare de nota 10”, organizat de Educație Privată, în parteneriat cu HP România.

Declarații făcute de Radu Szekely, în cadrul webinarului care a avut loc pe 27 ianuarie:

”Ministerul Educației ia în considerare acest tip de instrumente. Ce încearcă acum Centrul Național de Evaluare este să elaboreze niște standarde pentru câteva discipline, din informațiile mele, română, matematică și muzică. O să mă întrebați, probabil, de ce și muzică, Pentru a vedea cum abordăm și acea parte mai puțin tehnică a evaluării într-un standard. Adică acolo unde este vorba despre creativitate și talent, mai degrabă decât despre o chestiune foarte concretă, care poate fi măsurată, inclusiv digital.

Din perspectiva evaluării la nivel de sistem de învățământ, avem niște decalaje prea mari între evaluări, niște diferențe prea mari între evaluări, care pot crea situații de inechitate. în rândul absolvenților. Avem nevoie de o evaluare predictivă și sumativă în fiecare an

Sunt perfect de acord că trebuie să existe instrumente de evaluare standardizată, care să plaseze fiecare elev la un anumit moment al parcursului său educațional, comparativ cu niște standarde care trebuie întâi dezvoltate.

Sper să le avem cât se poate de curând pe română și matematică, disciplinele de examen pentru Evaluarea Națională.

Cu privire la orizontul de timp, aș vrea să spun că vor fi pilotate în anul școlar viitor, însă nu îmi place să promit lucruri de care nu sunt absolut sigur. Intenția asta este, să fie elaborate până în vară și să fie pilotate în anul școlar următor, într-o serie de școli, pentru a vedea dacă funcționează. Sunt elaborate pe gimnaziu deocamdată, pentru că acolo avem și planurile-cadru noi, și curriculumul nou.”

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.