Turnul Sfatului a lansat un chestionar destinat elevilor din ani terminali și tuturor persoanelor implicate în procesul de educație: părinți, cadre didactice, directori, inspectori școlari.
Jurnaliștii sibieni sunt interesați de propuneri rezonabile privind modul în care se pot vizualiza lucrările scrise ale candidaților la probele din cadrul examenelor naționale: Evaluarea națională a absolvenților clasei a VIII-a și Examenul național de bacalaureat.
„Ar trebui vizualizate lucrările de la examene înainte de contestații și cu borderourile de evaluare?” este întrebarea la care Turnul Sfatului așteaptă răspunsul prin completarea chestionarului disponibil la link-tul următor: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe88yqD0Nk4kdaz8dutF1le9c0Rr03-luTbSHu5lrSRGB73mQ/viewform
„În acest moment, vizualizarea lucrărilor se poate face doar după contestații și după afișarea rezultatelor finale, atunci când nimic nu mai poate fi făcut sau schimbat. Și, cel mai important, atât elevul, cât și părintele în cazul elevului minor, nu văd decât o lucrare curată, fără corecturi, fără să li se explice nimic și fără punctajele acordate la evaluare pe fiecare cerință din subiecte”, subliniază jurnalista Raluca Budușan.
Prof. Gabriel Negrea, directorul Colegiului Național „Gheorghe Lazăr” din Sibiu, afirmă că elevii care susțin examene naționale ar trebui să aibă dreptul la vizualizarea punctajelor primite pentru fiecare cerință.
„Ar trebui permisă pentru examenele naționale vizualizarea punctajelor acordate la evaluare pe fiecare cerință din subiect – pentru că vizualizarea lucrării nu are rost. Nu este scris nimic pe lucrare, nu are cum să-și dea seama absolventul unde a fost depunctat, ce anume a greșit”, a declarat directorul, citat de publicația Turnul Sfatului.
„În acest moment sunt toate disponibile electronic – lucrările scanate și borderourile de evaluare – realmente nu văd nicio problemă să vadă lucrarea în paralel cu punctajele acordate pe fiecare cerință a subiectelor (anonimizate în privința evaluatorilor). Dacă s-ar întâmpla asta, în primul rând ar crește încrederea în calitatea și transparența evaluării, în al doilea rând ar reduce numărul de contestații fără rost și în al treilea rând ar ajuta absolvenții să înțeleagă mai bine ce probleme au avut în procesul de pregătire (adică să obțină feedbackul necesar – o idee esențială în tot ceea ce înseamnă evaluare în pedagogie)”, mai spune directorul, potrivit sursei citate.