fbpx

Ce vor elevii. Cele mai dorite licee din București

Un studiu realizat de Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională împreună cu Centrul Municipiului București de Asistență Psihopedagogică arată care sunt principalele opțiuni ale elevilor din clasa a opta în ceea ce privește liceul la care vor studia și profesiile pe care le vizează în viitor.

Astfel, clasamentul celor mai dorite licee din Capitală arată așa:

elevii licee

În privința profesiilor către care elevii se orientează, domeniile favorite sunt Informatica, Medicina și Justiția.

elevii licee

”Anul acesta, ca și în ultimii trei ani, se observă faptul că ponderea cea mai mare o are varianta de răspuns n.Altele ( 2580 →
23,07%). Această alegere poate indica deopotrivă indecizia elevilor privind un domeniu de activitate clar definit, dar și faptul că oferta educațională a liceelor nu este adecvată/adaptată așteptărilor elevilor și în corespondență cu domeniile existente pe
piața muncii. De asemenea, semnificativ este și numărul celor care nu știu în ce domeniu ar prefera să lucreze: 1386 (12,39%)”, precizează autorii studiului.

În anul şcolar 2018-2019, CMBRAE a realizat studiul privind opţiunile şcolare ale elevilor din clasele a VIII-a, pentru
întreaga populaţie şcolară aflată la finalul ciclului gimnazial, cu implicarea profesorilor consilieri şcolari din municipiul
Bucureşti, prin intermediul platformei educaționale online AMN Insight.
Studiul s-a realizat în perioada 8-24 octombrie 2018, în cadrul parteneriatului încheiat între: AMN Assessment RO
şi CMBRAE. În vederea realizării studiului care fundamentează cifra de şcolarizare pentru clasele a IX-a la nivelul reţelei şcolare din municipiul Bucureşti, CMBRAE a construit chestionarul care a fost aplicat elevilor.
Partenerul AMN Assessment RO a încărcat în luna octombrie 2017 chestionarul în platforma educațională online
AMN Insight.
În luna octombrie, profesorii consilieri şcolari au aplicat chestionarul tuturor elevilor din clasele a VIII-a, au cules
răspunsurile acestora la itemi şi le-au introdus în cadrul platformei educaţionale.
Aplicarea chestionarului s-a realizat prin intermediul profesorilor consilieri şcolari. Având în vedere faptul că aceştia
nu îşi desfăşoară activitatea în toate unităţile de învăţământ cu nivel gimnazial, din numărul total de 14.330 elevi
înscrişi în clasele a VIII-a la nivelul reţelei şcolare din municipiul Bucureşti, au fost introduşi in platforma în scopul
testării un număr de 13.196 elevi.

Studiul integral este disponibil aici: