fbpx

Ce trebuie să știe profesorii români care doresc să predea în SUA

Jeff Seaby, Participate

Organizaţia Participate începe procesul de recrutare în România, ediţia 2018-2019

Prin acest program, profesorii din România se pot dezvolta în plan profesional predând în școli din SUA.

 Jeff Seaby, International Recruitment Manager Participate, a explicat, într-un interviu pentru Educație Privată, ce trebuie să știe profesorii care doresc să se înscrie în program.

  • Ce competenţe pedagogice trebuie să aibă profesorii care doresc să aplice pentru acest program?

Căutăm profesori care se concentrează pe elev, care îşi pot adapta orele astfel încât să răspundă nevoilor elevilor lor, elevi cu abilităţi diferite şi stiluri variate de a învăţa. Trebuie, de asemenea, să ştie cum să le gestioneze comportamentul în clasă şi cum să-i evalueze. Trebuie să aibă abilitatea de a colabora cu părinţii şi cu colegii. Profesorii pe care îi vom recruta trebuie să înveţe rapid să se adapteze la sistemul educaţional din Statele Unite.

  • Cum se adaptează programei şcolare din SUA?

Cam în acelaşi fel în care se adaptează şi profesorii americani nou intraţi în sistem. Încep prin a studia programa şi a-i întreba pe colegi despre ea, prin a-şi aduna materialele necesare pentru a-şi putea preda orele în concordanţă cu programa.

Participate îi ajută şi îi sprijină încă dinainte de sosire. În momentul în care ajung în SUA sunt ajutaţi să se acomodeze, iar acest sprijin este menţinut pe întreaga perioadă a programului. La sosirea pe aeroport, profesorii sunt întâmpinaţi de reprezentanţi Participate, care îi însoţesc la hotelul în care vor sta în perioada de acomodare. Profesorii vor petrece câteva zile întâlnindu-se cu alţi profesori străini, sosiţi şi ei din diverse ţări. Alături de aceştia vor lua parte la sesiuni special gândite pentru a-i ajuta să se familiarizeze cu sistemul educaţional şi cultura americană. Îi ajutăm şi cu alte lucruri, de ordin logistic, cum ar fi achiziţionarea unui telefon mobil şi deschiderea unui cont bancar, care să le facă tranziţia mai uşoară. După perioada de acomodare, tuturor profesorilor li se va desemna un consilier local. Este vorba de un profesor din cadrul programului nostru care se află în SUA de cel puţin un an şi care locuieşte în comunitatea în care se află şcoala la care vor preda. Consilierul local îl va ajuta pe profesor în timpul şederii cu orice are nevoie în afara şcolii.  În cadrul şcolii, le cerem directorilor să numească un mentor care să îl ajute pentru a reuşi în misiunea sa. De asemenea, îi vizităm pe profesorii noştri pentru a ne asigura că totul este în regulă la şcolile lor şi pentru a-i asigura de sprijinul nostru permanent. Avem şi o linie telefonică dedicată şi ne pot suna oricând.

  • Din experienţa anilor trecuţi, ce pot învăţa profesorii români din sistemul educaţional american?

Unul dintre lucrurile pe care profesorii din România şi din alte ţări îl menţionează este diferenţa dintre sistemul de predare focalizat pe elev şi sistemul care se concentrează pe profesor. Prima abordare presupune o bună cunoaştere a elevilor şi a stilului lor de a învăţa, astfel încât orele să fie gândite pentru a răspunde nevoilor lor.

  • Ce se întâmplă la finalul celor 2 ani? Este posibil ca profesorii selectaţi să îşi prelungească şederea în SUA?

Programul nostru este temporar, iar profesorii primesc o viză “non-immigrant”, deci nu este posibil să emigreze în SUA prin intermediul programului nostru. Viza de tipul J-1 este pe 3 ani. Totuşi, în trecut, Departamentul de Stat al SUA ne-a permis să aplicăm pentru o prelungire de 2 ani, dacă şcoala şi profesorul doresc să extindă colaborarea la 5 ani. La finalul celor 5 ani, profesorul trebuie să se întoarcă în ţara sa.

  • Din perspectiva revenirii profesorilor în România, ce beneficii aduce acest program elevilor români – din punct de vedere pedagogic şi al relaţiei profesor-elev?

Sistemul de predare focalizat pe elev versus sistemul care se concentrează pe profesor. Când profesorii se întorc în ţările lor, aduc cu ei idei noi şi strategii noi de predare pe care le pot împărtăşi cu colegii şi cu elevii. Dacă cei mai mulţi dintre profesori se reîntorc la catedră în ţările lor, unii dintre profesorii participanţi în programul nostru preiau funcţii administrative sau guvernamentale şi, din aceste poziţii, împărtăşesc ceea ce au acumulat, având un impact pozitiv asupra sistemului de educaţie din ţările lor. Elevii de acolo profită de pe urma acestor idei şi abordări noi folosite de profesori sau răspândite de oficiali din sistemul de educaţie.

Mai multe detalii despre program, aici

Organizația Participate recrutează profesori români pentru a preda în SUA