fbpx

Ce subiecte au primit elevii la materia Teoria Cunoașterii din Bacalaureatul Internațional, ediția 2022

Constantin Lomaca, profesor și șeful departamentului de științe de la Franconian International School din Germania, a prezentat, pe pagina sa de Facebook, subiectele din care au avut de ales absolvenții care au susținut anul acesta Bacalaureatul Internațional la Teoria Cunoașterii:

Ce spune profesorul Constantin Lomaca:

Pentru cei curioși, iată titlurile de la materia de Teoria Cunoașterii pentru absolvenții de Bacalaureat Internațional de anul acesta.

Fiecare elev a trebuit să alega unul dintre ele și să scrie un eseu de 1600 de cuvinte . Eseul va fi corectat extern după ce profesoul de la clasa a semnat că a verificat pentru plagiat(plagiatul se mai verifica și extern încă odată), reprezintadouă treimi din nota finală la aceasta materie.
Până la versiunea finală elevii au creat doua ciorne. Prima verificată de profesor care a dat feedback scris extensiv urmata de interviu de 15 minute cu elevul, iar cea de-a două la câteva săptămâni după prima, in care feedback-ul este doar oral și ceva mai general.

Nota de la Teoria cunoașterii împreună de cea de la Eseul Extins (la o materia la alegere, pe un subiect la alegere și lung de 4000 de cuvinte) reprezintă 3 puncte din cele 45, care este punctajul maxim. Celelalte 42 se adună de la șase materii cu maximum șapte puncte pe materie.

Subiectul 1. Poate exista o cunoaștere independentă de cultură? Discutați cu referire la matematică și la un alt domeniu al cunoașterii.
Subiectul 2. În ce măsură sunteți de acord cu afirmația conform căreia „există o mare diferență între adevăr și fapte”. Răspundeți cu referire la două domenii de cunoaștere.
Subiectul 3. Există o justificare solidă pentru a considera cunoștințele din domeniul științelor naturii mai valoroase decât un alt domeniu al cunoașterii? Discutați cu referire la științele naturii și la un alt domeniu de cunoaștere.
Subiectul 4. În ce mod istoricii și oamenii de știință dau semnificație cunoștințelor prin intermediul povestirilor? Discutați cu referire la istorie și la științele umane.
Subiectul 5. Cum putem face distincția între interpretările bune și rele? Discutați cu referire la arte și la un alt domeniu al cunoașterii.
Subiectul 6. Dacă ajungem la concluzia că există anumite cunoștințe pe care nu ar trebui să le urmărim din motive etice, cum putem determina limitele unei investigații acceptabile în cadrul unui domeniu de cunoaștere? Discutați cu referire la două domenii de cunoaștere.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.