fbpx

Ce s-a întâmplat cu FNAP-IP, prima federație a părinților de elevi. Precizările lui Iulian Cristache

Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Părinților EDUPART, explică ce s-a întâmplat cu Federația Națională a Părinților din Învățământul Preuniversitar, prima organizație care a reprezentat această categorie socială în relația cu Ministerul Educației.

Precizările lui Iulian Cristache vin după ce în mediul online au apărut mai multe informații și speculații în legătură cu intrarea în insolvență a FNAP-IP.

Ce spune Iulian Cristache:

REFERITOR LA INFORMAŢIILE APĂRUTE ÎN MEDIUL ONLINE.

În anul 2016, cu ocazia Adunării Generale a Federației Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi – Învăţământ Preuniversitar, am fost ales, statutar, preşedinte al acestei structuri asociative. În perioada 2015 – 2016, funcţia a fost deţinută prin interimat, ca urmare a demisiei preşedintelui în funcţie, M. G. De reţinut faptul că, până în anul 2016 nu am deţinut funcţii de conducere în cadrul federaţiei.
De-a lungul existenței sale, Federația Naţională a Asociaţiilor de Părinţi – Învăţământ Preuniversitar a implementat proiecte în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale, Primăria Municipiului București, Inspectorate Şcolare Judeţene, instituții precum și ONG-uri. Aceste proiecte, finanțate cât şi nefinanţate, s-au derulat la nivel național, regional și județean.
Începând cu anul 2014 PÂNĂ ÎN ANUL 2015, ca urmare a unor acorduri de parteneriat, Federația Naţională a Asociaţiilor de Părinţi – Învăţământ Preuniversitar, în calitate de Partener 2 cu Inspectoratele Școlare Județene, a făcut parte din echipele de proiect avand ca beneficiari elevii din învățământul preuniversitar, PRESTATORI cadre didactice și profesori consilieri.
Toate aceste proiecte au fost cofinanțate din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.
Din cauza unui management deficitar al proiectelor, ale căror beneficiari erau doar ISJ-urile, și a blocajelor în ceea ce privește evaluarea cererilor de prefinanțare, cererilor de plată, cererilor de rambursare și cererilor de lichidare și rambursare, FNAP-IP a intrat în incapacitate de plată și nu a mai reușit să efectueze plăți salariale și plăți către bugetul de stat. În conformitate cu Codul Fiscal, pentru toate salariile plătite experților, care erau în proporție de 90% angajați tot din sistemul de educație, s-au achitat impozitele și celelalte obligații către bugetul
Din păcate, din cauza blocajului financiar, FNAP-IP nu a putut plăti inclusiv obligațiile către bugetul de stat pentru SALARIILE NEACHITATE. Conform Codului Fiscal, impozitul pentru salarii se plătește la data plății salariului, ceea ce s-a întâmplat, însă pentru celelalte obligații, FNAP-IP a înregistrat declarațiile la Buget corect, fără existența unei scutiri sau condiționări de plată a salariilor și datoriilor, care s-au acumulat împreună cu penalități și dobânzi.
Este important de menționat că toți beneficiarii aveau obligația contractuală de a asigura 25% din sumele alocate P2, însă acest lucru nu s-a realizat în mod constant. Din acest motiv au fost respinse și cereri de plată de către OIPOSDRU.
Pentru a asigura buna funcționare și implementare a proiectelor și deblocarea lor, pe parcursul anului 2015 au fost înaintate nenumărate memorii, documentaţii și solicitări de conciliere la AMPOSDRU și la Ministerul Fondurilor Europene, majoritatea rămânând fără răspuns.
Unele dintre aceste proiecte s-au desfășurat conform graficului, însă majoritatea nu și-au atins obiectivul final. Cu toate acestea, elevii au beneficiat de munca depusă de către angajații federaţiei.
La preluarea mandatului, existau restanțe salariale și se aștepta rezolvarea unor cereri de plată și rambursare. S-au înaintat solicitări Guvernului României și Agenției de Plăți în vederea anulării acestor datorii aferente unor salarii care NU AU FOST PLĂTITE NICIODATĂ.
Astfel, la preluarea mandatului de preşedinte, in anul 2016, FEDERAŢIA AVEA CONTURILE BLOCATE ŞI NU ERA ACTIVĂ DIN PUNCT DE VEDERE FINANCIAR.
Chiar dacă activitatea de reprezentare a rămas intensă, cu prezențe la nivelul Ministerului Educației, al Comisiilor de Învățământ din Parlament etc., toate cheltuielile ocazionate au fost suportate din fonduri personale.
După încheierea mandatului, în anul 2020, am fost ales preşedinte al Federaţiei Naţionale a Părinţilor – EDUPART, structură asociativă care a preluat majoritatea membrilor fostei federaţii, asociaţii, conform cererilor de aderare.
De menţionat faptul că, dispoziţiile legale în vigoare INTERZIC remunerarea membrilor consiliului director sau desfăşurarea unor activităţi în interes personal patrimonial, membrii federaţiei având obligaţia statutară de a pune “în comun şi fără drept de restituire contribuţia materială, cunoştinţele şi aportul lor în muncă pentru realizarea unor activităţi în interes general.”
Îmi pun întrebarea, nu vi se pare ciudat că o astfel de știre apare acum, în plin conflict? Nu vi se pare ciudat că nu mi s-a solicitat un punct de vedere? Am încercat să iau legătura cu autorul articolului, însă acest cotidian online nu dispune de un număr de contact disponibil. Am reușit să trimit un mesaj pe platforma Messenger, mi s-a promis că voi fi contactat.
P.S. Repet: Nu am fost angajat în niciun proiect, și nici nu am avut angajați după alegerea la conducerea federației. Datoriile au fost preluate și majorate conform cadrului legal. Federația nu a desfășurat activități comerciale, prin urmare, nu aveam posibilitatea de a plăti datorii care sunt ilegale, referitoare la salarii care nu s-au acordat niciodată.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.