fbpx

Câți elevi va avea România, în următorul an școlar. Cifrele de școlarizare, în dezbatere publică

Ministerul Educației a publicat, în dezbatere publică, cifrele de școlarizare pentru anul școlar 2022-2023:

Potrivit notei de fundamentare a proiectului, cifrele de școlarizare propuse prin prezentul act normativ, pentru învățământul preuniversitar, asigură:
✔ cuprinderea tuturor copiilor/elevilor din învățământul obligatoriu în sistemul de învățământ preuniversitar, pe nivelul și forma de educație corespunzătoare vârstei și dezvoltării psihomotorii a acestora;
✔ accesul absolvenților unui anumit nivel de învățământ către un nivel de învățământ superior celui absolvit;
✔ stabilirea echilibrată a numărului de locuri pentru anul I de studii în învățământul profesional, liceal și postliceal, în funcție de opțiunile absolvenților ciclului anterior, pe baza tendințelor de dezvoltare socio-economică, a prognozei ocupării forței de muncă pe regiuni de dezvoltare/ județe.
Propunerile privind cifrele de școlarizare pentru învățământul preuniversitar au la bază proiectele planurilor de școlarizare elaborate de fiecare inspectorat școlar pentru unitățile de învățământ cuprinse în rețeaua școlară din județul respectiv și municipiul București și sunt fundamentate pe criterii legislative, economice, demografice, geografice, socio–economice, precum:
●respectarea condițiilor referitoare la drepturi egale de acces la toate nivelurile și formele de învățământ, indiferent de condiția socială și materială, de sex, rasă, naționalitate, apartenența religioasă, dreptul la educație diferențiată, pe baza pluralismului educațional, în beneficiul individului și al întregii societăți, în conformitate cu prevederile Legii educației naționale nr. 1/2011 cu modificările și completările ulterioare;
●îndeplinirea de către unitățile de învățământ preuniversitar a cerințelor standardelor naționale de evaluare instituțională privind autorizarea de funcționare provizorie /acreditarea acestora;
●evoluția demografică a populației de vârstă școlară, a densității acesteia, a componentei etnice;
●opțiunile elevilor și părinților;
●studiile privind evoluția în perspectivă a pieței muncii și a mobilității forței de muncă la nivel comunitar și național;
●tendințele privind dezvoltarea economică regională și a zonelor în care funcționează unitățile de învățământ preuniversitar.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.