În urmă cu trei decenii, cercetătorii în domeniul dezvoltării copiilor au descoperit că minorii proveniți din familii cu probleme financiare și cu venituri mici au auzit cu zeci de milioane mai puține cuvinte în casele lor decât colegii lor mai bogați până când au ajuns la grădiniță. Acest „decalaj de cuvinte” a fost și continuă să fie legat de o disparitate socioeconomică în realizarea academică, afirmă cercetătorii de la Universitatea Berkeley.
În timp ce deficiențele parentale au fost mult timp învinovățite pentru decalajele legate de vorbire, noile cercetări ale UC Berkeley implică și contextul economic în care are loc creșterea copilului – cu alte cuvinte, decalajul provocat de situația financiară.
Rezultatele studiului, publicate luna aceasta în revista Developmental Science, oferă primele dovezi că părinții vorbesc mai puțin cu copiii lor atunci când se confruntă cu probleme financiare.
„Am fost interesați de ceea ce se întâmplă atunci când părinții se gândesc sau experimentează lipsurile financiare și am găsit dovezi că o astfel de problemă i-ar putea face să vorbească mai puțin cu copiii lor”, a declarat autorul principal al studiului, Mahesh Srinivasan, profesor de psihologie la UC Berkeley.
Potrivit cercetătorului, rezultatele sugerează că educația parentală poate să nu fie suficientă pentru a reduce decalajul de realizări academice fără a aborda problema mai largă a inegalității veniturilor, a adăugat Srinivasan.
Rezultatele preliminare ale studiului dau credit beneficiilor educaționale și de dezvoltare ale programelor guvernamentale de reducere a sărăciei, cum ar fi creditul fiscal pentru copii al American American Rescue Plan și alte plăți suplimentare în numerar pentru familiile nevoiașe.
„Intervențiile existente pentru eliminarea decalajului de vorbire s-au concentrat adesea pe îmbunătățirea abilităților parentale”, a spus Srinivasan. „Dar descoperirile noastre sugerează că scutirea părinților de poverile lor financiare, de exemplu prin transferuri directe de numerar, ar putea schimba în mod substanțial modul în care aceștia comunică cu copiii lor”.
1 comment