fbpx

BBC: O agenție de marketing a vrut să recruteze influenceri pentru a răspândi fake news despre vaccinuri

Doi influenceri de pe YouTube au dezvăluit pentru BBC faptul că o misterioasă agenție de marketing a încercat să-i recruteze pentru a răspândi informații false despre vaccinuri,

Agenția Fazze s-a oferit în secret să plătească vedete de pe rețelele de socializare pentru a răspândi dezinformarea despre vaccinurile Covid-19. Planul lor a eșuat atunci când influencerii au denunțat public încercarea de a-i recruta.

„A început cu un e-mail”, spune Mirko Drotschmann, un jurnalist și influencer pe YouTube german.

Mirko ignoră în mod normal ofertele de la mărci care îi solicită să le promoveze produsele către cei peste 1,5 milioane de abonați. Dar oferta de sponsorizare pe care a primit-o în luna mai a acestui an era cu adevărat ”specială”.

O agenție de marketing pentru influenceri, numită Fazze, s-a oferit să-i plătească pentru a promova informații care sugerează că rata mortalității în rândul persoanelor care s-au vaccinat cu Pfizer este de aproape trei ori mai mare decât cea a persoanelor imunizate cu AstraZeneca.

Informațiile furnizate nu erau adevărate.

Pentru Mirko a devenit rapid evident că i se cerea să răspândească dezinformarea pentru a submina încrederea publicului în vaccinuri în mijlocul unei pandemii.

„Am fost șocat”, spune Mirko „atunci am fost curios, ce se află în spatele acestor lucruri?”

În Franța, Léo Grasset, un YouTuber specializat în subiecte legate de știință, a primit o ofertă similară. Agenția i-a oferit 2000 de euro pentru a participa la campanie. Fazze a spus că acționează pentru un client care dorea să rămână anonim.

„Acesta este un semnal de alarmă uriaș” spune Léo.

Atât Léo, cât și Mirko au fost îngroziți de afirmațiile false.

Ei s-au prefăcut interesați pentru a încerca să afle mai multe și li s-au oferit instrucțiuni detaliate despre ceea ce ar trebui să spună în videoclipurile lor.

În prezentarea despre campanie, influencerul era instruit să „acționeze ca și cum ai avea pasiunea și interesul pentru acest subiect”.

Agenția le-a spus să nu menționeze că videoclipul are un sponsor și să pretindă că dau sfaturi în mod spontan din motive de îngrijorare pentru spectatorii lor.

Platformele de socializare au reguli care interzic nedivulgarea conținutului sponsorizat. În Franța și Germania acest lucru este, de asemenea, ilegal.

Instrucțiunile Fazze le cereau influencerilor să distribuie un articol din ziarul francez Le Monde despre o scurgere de date de la Agenția Europeană pentru Medicamente.

Articolul era autentic, dar nu a inclus nimic despre subiectul deceselor cauzate vaccin. Dar, în acest context, rolul său era de a da falsa impresie că statisticile privind rata mortalității provin din scurgeri.

Datele pe care influențatorilor li s-a cerut să le împărtășească au fost de fapt strânse împreună din diferite surse și scoase din context.

A prezentat numărul de persoane care au murit în mai multe țări la ceva timp după ce au primit diferite vaccinuri Covid. Dar doar pentru că cineva moare după vaccin nu înseamnă că a murit pentru că a avut vaccinul. Ar fi putut fi uciși într-un accident de mașină.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.